نیوز سیتی!
24 آبان 1402 - 12:24

22 هزار جمعیت باشت همچنان چشم انتظار پایگاه انتقال خون

رئیس شورای اسلامی شهرباشت ایجاد پایگاه انتقال خون در این شهرستان را ضروری خواند و گفت: باشت با ۲۲ هزار نفر جمعیت فاقد پایگاه انتقال خون است.

عمار محمدی گوهرگان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در باشت ایجاد پایگاه انتقال خون در شهرستان باشت را ضروری خواند و اظهار کرد: این شهرستان با ۲۲ هزار نفر جمعیت حدود ۱۳ سال است که از بخش به شهرستان تبدیل شده اما فاقد  پایگاه انتقال خون است.

رئیس شورای اسلامی شهر باشت بیان کرد: مردم شهرستان باشت به دلیل نبود پایگاه خون در این شهرستان برای اهدای خون به عنوان امری خداپسندانه به پایگاه انتقال خون شهرستان گچساران مراجعه می‌کنند.

وی تصریح کرد: برخی مراجعه‌کنندگان باشتی موفق به اهدای خون نمی‌شوند، چراکه پایگاه انتقال خون شهرستان گچساران پاسخگوی نیاز جمعیت  این دو شهرستان نیست. 

محمدی خاطرنشان کرد: شهرستان باشت دارای مساحت ۱۰۵۵ کیلومترمربع است و مردم روستاها در بخش  مجبور هستند برای انجام کارهای خود کیلومترها مسیر طی کنند.

رئیس شورای اسلامی شهرباشت ادامه داد: با وجود تمام این مشکلات برخی ادارات خود را ملزم به دایر کردن نمایندگی درشهر باشت نمی‌دانند که این امر مردم این شهرستان را با مشکلات بی‌شماری مواجه کرده است.

وی با اشاره به حضور مردم مذهبی و ولایتمدار شهرستان باشت در امور خداپسندانه و انسان‌دوستانه به دلیل علقه‌های دینی و مذهبی فراوان گفت: با توجه به تعدد هیأت‌های مذهبی فقدان یک مرکز یا پایگاه انتقال خون سیار در باشت به‌خوبی احساس می‌شود.

محمدی اظهار کرد: در صورتی که یک مرکز یا پایگاه انتقال خون سیار در شهرستان باشت ایجاد شود به طور حتم مورد استقبال مردم شریف منطقه قرار خواهد گرفت و شاهد اهدای خونی زیادی از سوی مردم این شهرستان خواهیم بود.

رئیس شورای اسلامی شهرباشت با اعلام آمادگی اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری باشت  برای هرگونه کمک و همکاری در راستای ایجاد مراکز خدماتی بهداشتی و درمانی در باشت بیان کرد: از هیچ کوششی برای رشد و توسعه شهرستان دریغ نخواهیم کرد.

وی در پایان متذکر شد: امیدواریم که مسؤولان نسبت به ارتقای زیرساخت‌های شهرستان باشت اهتمام بیشتری داشته باشند تا شاهد اعتلا و پیشرفت این شهرستان باشیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1572757

مهمترین اخبار ایران و جهان: