نیوز سیتی!
11 آذر 1402 - 09:07

زن مسلمان ایرانی الگوی سوم زن نه غربی نه شرقی را به جهان نشان داد

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: شیرزنان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نشان دادند که الگوی سوم زن، نه غربی نه شرقی است و زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی را پیش روی زنان جهان گشود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین منصور امامی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: ما امروز  در تمامی حوزه‌ها مسائلی داریم اما کلید واژه‌ای که مقام معظم رهبری به آن تاکید دارند مسئله «بحران هویت زن» است.

وی افزود: شاید «بحران زن» تعبیر تعجب آوری باشد لکن امروز مسئله بحران آب و هوا، بحران انرژی، گرم شدن زمین به عنوان مسائل اصلی بشریت مطرح می‌شود، اما هیچکدام از اینها مسائل اصلی بشریت نیست. و مشکل مهم بشریت امروز دوری از معنویت ، اخلاق و رفتار اجتماعی انسان‌ها با یکدیگر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: زن در تعریف غالبا شرقی، همچون عنصری در حاشیه و بی‌نقش در تاریخ سازی است و در تعریف غالبا غربی، به مثابه موجودی که جنسیت او بر انسانیتش می چربد و ابزاری جنسی برای مردان و در خدمت سرمایه داری جدید است، معرفی می‌شود.

امامی تصریح کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری، موضع ما در قبال مدعیان ریاکار غربی، موضع مطالبه است، موضع دفاع نیست؛ در قضییه زن دنیا مقصر است و منظور از دنیا همین فلسفه، فرهنگ و تمدن غربی موجود متجدد و مدرنیته است.

وی گفت: غرب متجدد که از حدود دویست سال پیش به این طرف در همه شئون زندگی تفکری را ابراز کرده است که زنان را به بردگی کشیده است و ما در قبال این‌ها مطالبه کننده‌ایم و آن‌ها نسبت به مسئله زن گناهکارند، مقصرند، ضربه زدند، جنایت کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی در ادامه اظهار کرد: جلال آل احمد در جایی از نوشته‌های خود می گوید؛ «غرب‌زدگی می‌گویم همچون وبا زدگی  و اگر به مذاق خوشایند نیست، بگوییم همچون سرمازدگی یا گرمازدگی، اما نه، دست کم چیزی است در حدود سن‌زدگی».

وی با اشاره به نگاه اسلام به انسان و زن گفت: اسلام در ارزش گذاری انسانی و اسلامی، «انسان» را مورد نظر دارد؛ زن و مرد هیچ تفاوتی ندارند؛ تساوی زن و مرد در زمینه ارزش‌های انسانی و اسلامی جزو مسلمات اسلام است و در این هیچ تردیدی نیست.

 امامی ادامه داد: زن به یک جایگاه مصنوعی و تصنعی و تشریفاتی احتیاج ندارد؛ به جایگاهی نیاز دارد که متانت، سکینه و آرامش روحی اوست. در طبیعت الهی زن، آن چنان لطافت، زیبایی و گرمای محبتی وجود دارد که می‌تواند هم خود را و هم محیط پیرامون خود را چه در داخل خانه و چه در جامعه به آرامش رساند.

وی افزود: در حدود صد سال پیش، در تمام اروپا و کشورهای غربی، زن فقط در سیطره مرد خود و یا یک مرد دیگر مثل صاحب کارخانه و مزرعه می‌توانست باشد و هیچ حقی از حقوق اصلی یک انسان در جامعه متمدن از جمله حق رای، حق مالکیت و حق معامله را نداشت. بعد آمدند زن را به میدان کار و فعالیت اجتماعی کشاندند؛ اما در همان حال، تمام وسایل را برای لغزش زن فراهم کردند و او را در متن جامعه رها و بی پناه گذاشتند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی در ادامه به اشاره به فرموده مقام معظم رهبری گفت: از نظر غرب، علت اینکه شما نباید حجاب داشته باشید، این نیست که آزاد باشید. شما دارید می‌گویید من با حجاب هم آزادی دارم. او چیز دیگری مورد نظرش است ؛ زن را برای بهره وری نامشروع مرد، می‌خواهند. این بزرگترین اهانت به زن است.

وی افزود: شیرزنان انقلاب و دفاع مقدس نشان دادند که الگوی سوم «زن نه شرقی، نه غربی» است و زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد که می توان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود، و در همین حال در متن و مرکز بود و می‌توان سنگر خانواده را پاکیزه نگاه داشت و در عرصه سیاسی و اجتماعی نیز سنگر سازی های جدید کرد و فتوحات بزرگ به ارمغان آورد.

حجت الاسلام امامی در پایان گفت: عظمت زن به این نیست که بتواند چشم مردها را به خودش جلب کند؛ این تحقیر زن است. عظمت زن آن است که بتواند حجب و حیا و عفاف زنانه را حفظ کند، این را با عزت مومنانه و احساس تکلیف بیامیزد، لطافت را در جای خود و برّندگی ایمان را هم در جای خود به کار برد و این ترکیب ظریف فقط مال زن ها است.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1590713

مهمترین اخبار ایران و جهان: