نیوز سیتی!
10 آذر 1402 - 22:35

یک میلیون راس دام در چرخه پروار قرار می‌گیرد

رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام یافته یک میلیون راس دام در چرخه پروار قرار می‌گیرد و با حمایت‌هایی که از آن می‌شود حدود ۶ هزار تن افزایش تولید گوشت قرمز را خواهیم داشت.

سیاوش احمدی میرقائد، رئیس سازمان امور عشایر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام یافته یک میلیون راس دام در چرخه پروار قرار می‌گیرد و با حمایت‌هایی که از آن می‌شود حدود ۶ هزار تن افزایش تولید گوشت قرمز را خواهیم داشت.

وی افزود: شرکت پشتیبانی امور دام کشور موظف شده است در ازای تخصیص نهاده دامی مدت‌دار ۶ ماهه در برای عشایر، در قبال چک و سفته به ازای هر راس دام، ۱۸۰ کیلو نهاده و در مجموع ۱۸۰ هزارتن نهاده در اختیار عشایر قرار دهد.

رئیس سازمان امور عشایر کشور ادامه داد: در پایان قرارداد و پرواربندی در صورتی‌که محصولات عشایر به فروش نرود، شرکت پشتیبانی با حمایت خود و به صورت تضمینی محصولات را خریداری می‌کند که این یک کمک بسیار بزرگی برای عشایر است.

۲۲۰ هزار پنل خورشیدی در اختیار عشایر قرار می‌گیرد

احمدی میرقائد تصریح کرد: چند طرح مهم مناطق عشایرنشین نیز به دستور رئیس‌جمهور اجرا می‌شود که از جمله آن پوشش کامل عشایر به پنل خورشیدی است که تا ۲ سال آینده  ۲۲۰ هزار پنل خورشیدی باید در اختیار عشایر گذاشته شود.

وی عنوان کرد: پوشش کامل شبکه بهداشت و توجه به زیر ساخت‌ها از جمله راه‌ها و راه‌های عشایری یکی از دستورات اصلی رئیس‌جمهور هست که ما در همین راستا بازدید‌هایی از این طرح‌ها داشته‌ایم؛ از جمله یک پل که با همکاری سازمان بسیج سازندگی در منطقه ایجاد شده که ۱۶۰ خانواده از این طرح بهره‌مند می‌شوند که امیدواریم این گونه طرح‌ها و برنامه‌ها باعث افزایش رضایت مردم شود.

پایان پیام/۳۸۸۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1590613

مهمترین اخبار ایران و جهان: