نیوز سیتی!
06 دی 1402 - 19:11

کارگاه آموزشی کشاورزی در چاروسا برگزار شد

با هدف کاشت گیاهان دارویی کارگاه آموزشی کشاورزی در چاروسا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا با هدف کاشت گیاهان دارویی و آغاز کاشت زمین های کشاورزی برای گندم و جو کارگاه آموزشی در چاروسا برگزار شد.

رحیمی رئیس جهاد کشاورزی چاروسا با بیان اینکه این کارگاه در جهت کمک به کشاورزان برای کاشت درست و مفید گندم و جو در دیمزارها است؛ تصریح کرد: کشت قراردادی گندم وجو و دانه های روغنی از دیگر خدمات وزارت جهادکشاورزی در بخش چاروساست که در این مرحله بیمه به صورت رایگان انجام خواهد گرفت و هنگام تحویل گندم و جو به مرکز خرید با تخفیف ۲۰ درصدی از طلب کشاورزان کسر خواهد شد.

وی افزود: اگر بخواهیم به سمت کشاورزی علمی و پایدار برای رونق محصولات کشاورزی و ثبات درآمد بهره برداران پیش برویم باید به سمت ترویج  بیمه محصولات کشاورزی حرکت کنیم.

رئیس جهاد کشاورزی چاروسا عنوان کرد: طرح جهش تولید برای سومین سال پیاپی در بخش چاروسا در حال اجراست و از مزایای این طرح اشتغال زایی و تقویت معیشت کشاورزان است.

رئیس جهاد کشاورزی بخش چاروسا تصریح کرد: این طرح برای کشت محصولات استراتژیک نظیر، گندم، جو، حبوبات، دانه‌های روغنی و گیاهان دارویی در راستای کمک به افزایش عملکرد و درآمد کشاورزان بخش در حال اجراست.

رحیمی‌نژاد عنوان کرد: از دیگر مزایای این طرح یارانه بیمه محصولات کشاورزی تا سقف ۵۰ درصد و در اختیار قرار دادن کودهای بذرمال و برگزاری دوره های ترویجی توسط کارشناسان جهاد کشاورزی است.

رئیس جهاد کشاورزی همچنین از اجرای کشت  ۳۰۰۰ هکتار اراضی کشاورزی بخش چاروسا در قالب طرح جهش تولید خبر داد.

 در پایان کشاورزان هم از مشکلات خود به خصوص در زمینه رفع مشکلات توزیع کود شیمیایی و ارائه تسهیلات مناسب به کشاورزان گفتند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1618257

مهمترین اخبار ایران و جهان: