نیوز سیتی!
05 دی 1402 - 16:03

صید ۵۴۲ تن ماهی استخوانی در گیلان

به گفته مدیرکل شیلات گیلان از ۲۰ مهر تاکنون چهار هزار صیاد گیلانی  ۵۴۲ تن ماهی استخوانی به ارزش ۱۴۶ میلیارد تومان ازدریای خزر صید کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کوروش خلیلی، مدیرکل شیلات گیلان ظهر امروز در حاشیه بازدید از تعاونی‌های صیادی رشت در جمع خبرنگاران با اشاره به صید بیش از ۵۰۰ تنی ماهی استخوانی از دریای خزر در گیلان اظهار کرد: از ۲۰ مهر تاکنون چهار هزار صیاد گیلانی  ۵۴۲ تن ماهی استخوانی به ارزش ۱۴۶ میلیارد تومان از خزر صید کردند.

وی بیشترین میزان ماهی‌های استخوانی صید شده را ماهی سفید عنوان کرد و گفت: بر اساس آمار،  ۵۷ درصد از سبد صید صیادان گیلانی را ماهی سفید، ۴۲ درصد را ماهی کفال و سه درصد باقی‌مانده را سایر گونه‌ها تشکیل می‌دهند.

مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه صید ماهی در دریای خزر تا اوایل سال آینده ادامه دارد، افزود: صید انواع ماهی استخوانی در دریای خزر تا هفته دوم فروردین ماه سال آینده ادامه داشته و صیادان می‌توانند ماهیان خود را صید کنند.

خلیلی با تأکید بر ضرورت توجه به نقش شرکت‌های پره صیادی در گیلان بیان کرد: در استان ۴۴ شرکت پره صیادی مشغول به فعالیت هستند و دولت و وزارت جهاد کشاورزی در تلاش برای رفع مشکلات آنان در حوزه‌های مختلف است.

پایان پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1616813

مهمترین اخبار ایران و جهان: