نیوز سیتی!
05 دی 1402 - 14:08

استان یزد به آب شرب بیشتر و پایدار نیاز دارد

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد گفت: در افق ۱۴۲۰ با توجه به رشد جمعیت، استان یزد به منابع آب بیشتر و پایدار‌تر نیاز دارد تا با مشکل مواجه نشود.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدمهدی جوادیان زاده در نشست کنترل و پایش محور تحولی آب در سند یزد نوین  اظهار کرد: پیگیری‌های لازم جهت اجرای پروژه‌های سند یزد نوین جهت تامین آب پایدار در افق ۱۴۲۰ در سطح ملی در حال انجام است. 

وی  با بیان اینکه نیاز آب شرب کنونی استان ۱۴۵ میلیون متر مکعب است، افزود: در افق ۱۴۲۰ با توجه به رشد جمعیت، استان یزد به منابع آب بیشتر و پایدار‌تر نیاز دارد تا با مشکل مواجه نشود. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد تصریح کرد: با برنامه ریزی و پیگیری‌هایی که در سال‌های گذشته شروع شده و در دست انجام است، تامین آب پایدار استان در بخش شرب به زودی محقق می‌شود. 

جوادیان زاده در ادامه در خصوص طرح خط سبز آبرسان صنایع که از دی‌ماه سال گذشته در استان آغاز شده نیز گفت: این طرح در راستای سند یزد نوین در حال اجراست و عملیات اجرا آن احداث یک باب مخزن بتنی به حجم ۲ هزار مترمکعب و اجرای خط لوله به طول ۲۲ کیلومتر با قطر ۵۰۰ میلیمتر را شامل می‌شود. 

وی افزود: اجرای طرح خط سبز آبرسان امکان تامین آب از صنایع استان از پساب را مهیا می‌سازد. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد به یکی دیگر از پروژ ههای یزد نوین اشاره کرد و گفت: یزد یکی از استان‌های پیشتاز در زمینه بازار آب است و با بخش‌های مختلف جلسات متعددی در زمینه دشت‌های استان برگزار شده و اکنون اقدامات به مرحله نهایی رسیده است. 

جوادیان زاده یادآورشد:  طرح بازار آب با توجه به اهمیتی که دارد، جزو طرح‌های بهره وری و طرح‌های سند یزد نوین است و امید است این طرح در دشت‌های استان تا پایان سال نهایی و به افزایش بهره‌وری و ارزش اقتصادی آب کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی محدویت منابع آب در استان وجود دارد، باید منابع را در جای مناسب و در محلی که بالاترین بهره‌وری را دارد، استفاده کرد که بازار آب این امکان را فراهم می‌کند. 

پایان پیام/د


 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1616613

مهمترین اخبار ایران و جهان: