نیوز سیتی!
02 دی 1402 - 17:19

جهاد اسلامی: قطعنامه شورای امنیت ناتوانی سازمان ملل را نشان داد

جنبش جهاد اسلامی فلسطین قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل را شکست قاطع این نهاد در پایان دادن به جنگ نسل کشی آمریکا علیه مردم فلسطین دانست که به دست صهیونیست ها انجام می شود.

فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها - شبکه المیادین اعلام کرد: جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای یادآور شده است: قطعنامه‌ای که از سوی شورای امنیت سازمان ملل صادر شد، ناتوانی قاطع این مرجع را در پایان دادن به نسل کشی آمریکا به دست صهیونیسم ثابت کرد.

این جنبش مقاومت فلسطینی اضافه کرد که این تصمیم تاسف بار شورای امنیت، به رژیم صهیونیستی فرصت می دهد تا بدون توجه به قوانین و عُرف بین الملل، نیازهای غزه را به شدت کنترل و محدود کند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین به جامعه جهانی نسبت به کشتارهای خونین و اعدام‌های میدانی که توسط دشمن صهیونیستی در نوار غزه به تلافی شکست بزرگی که ارتش این رژیم متحمل شده است، هشدار داد و افزود: سکوت جامعه بین الملل و کشورهای عربی را در قبال بازداشت ها و راه اندازی کمپین کشتار و نابودی به دست رژیم اسرائیل در کرانه باختری محکوم می‌کنیم.

این جنبش همچنین شجاعت مردم یمن و رهبری آن به دلیل پایبندی به مواضع شجاعانه و ثابت خود در حمایت از فلسطین و فلسطینیان را ستود.

جنبش جهاد اسلامی در بیانیه خود همچنین ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن خبرنگاران و اهالی رسانه از جمله تخریب دفتر شبکه «فلسطین الیوم » در غزه را به شدت محکوم کرد.

شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه کمک به غزه را به شماره ۲۷۲۰ پس از یک هفته کشمکش با ۱۳ رای مثبت تصویب کرد و آمریکا و روسیه بعنوان دو عضو دائم این شورا به آن رای ممتنع دادند و هیچ یک از ۱۵ عضو شورای امنیت با آن مخالفت نکردند.

آمریکا اعلام کرده بود که از جدیدترین پیش نویس قطعنامه شورای امنیت درباره غزه حمایت می‌کند. در این قطعنامه از درخواست "آتش بس موقت" خودداری شده است.

قطعنامه تصویب شده شورای امنیت از همه طرف‌ها می‌خواهد که «ارسال فوری، ایمن و بدون مانع کمک‌های بشردوستانه به صورت انبوه» را به طور مستقیم به غیرنظامیان فلسطینی تسهیل و امکان‌پذیر کنند و به رژیم اسرائیل نیز امکان می‌دهد بر ارسال کمک‌ها به غزه کنترل داشته باشد.

این قطعنامه همچنین از طرف‌ها می‌خواهد «شرایط را برای توقف پایدار خصومت‌ها ایجاد کنند.»

به گزارش ایرنا، نسخه اولیه خواستار توقف جنگ بود، در حالی که پیش نویس دوم خواستار «تعلیق» جنگ برای ارائه کمک بود.

از دیگر بندهای این قطعنامه آن است که «استفاده از تمام مسیرهای موجود به سراسر نوار غزه» برای ارسال کمک‌ها تسهیل شود.

پایان پیام/ت

منبع: فارس
شناسه خبر: 1613513

مهمترین اخبار ایران و جهان: