نیوز سیتی!
15 آذر 1402 - 11:48

پیش‌بینی انجام 12 هزار پایش سلامت برای جامعه ایثارگری

معاون سلامت و توان‌بخشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: 12 هزار پایش سلامت برای جامعه ایثارگری زمین‌گیر استان پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، با حضور معاون دانشگاه علوم پزشکی‌، مدیریت بیمه دی، معاون سلامت و توان‌بخشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان پیش از ظهر امروز جلسه پیگیری پایش سلامت ایثارگران زمین‌گیر زنجان در بنیاد شهید و امور ایثارگران به ریاست معاون برنامه‌ریزی استاندار تشکیل شد. 
بهنام شهیدی، معاون سلامت و توان‌بخشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در این جلسه با اشاره به اینکه اهتمام بنیاد شهید در ارائه خدمات ویژه به جامعه هدف است، اظهار کرد: در همین راستا از ماه جاری با اتخاذ رویکردهای مختلف سعی در انجام پایش به‌عنوان یک امر ضروری در تشکیل پرونده سلامت و ارائه خدمات درمانی در منزل به‌منظور تکریم جامعه هدف شده است. 
شهیدی در خصوص اجرای پایش سلامت ادامه داد: در مرحله بعد افراد بیمار بر اساس شرایط بیماری توسط پزشک سلامت تحت درمان قرار گرفته و به پزشکان متخصص و کلینیک‌های طرف قرارداد ارجاع داده می‌شوند. 
وی افزود: اخذ مجوز مؤسسه ایثار بنیاد برای همکاری در اجرای این طرح، پیگیری در راستای افزایش تعداد پزشکان طرف قرارداد از دو پزشک به هفت پزشک، پیگیری صدور مجوز موقت به موسسه ایثار به عنوان بازوی بنیاد شهید در ادامه طرح پایش سلامت جامعه ایثارگری از اقدامات انجام شده توسط معاونت سلامت و توان‌بخشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در اجرای این طرح است. 
معاون سلامت و توان‌بخشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان خاطرنشان کرد: امیدواریم با برگزاری جلسه تخصصی با بسیج جامعه پزشکی، علوم پزشکی، سپاه، بیمه دی و همکاری مؤسسه ایثار از هفته آینده این طرح در استان به‌صورت فعال، به عنوان یک وظیفه مهم حوزه درمان اجرا و شاهد، تحول در حوزه پایش سلامت جامعه ایثارگری استان باشیم . 
وی مشمولین پایش سلامت جامعه ایثارگری زمین‌گیر استان را بیش از 2هزار نفر اعلام کرد و گفت: 2 هزار و ۵۹ نفر جامعه ایثارگری زمین‌گیر داریم که با احتساب پایش جامعه هدف به صورت هر دوماه یک بار، حدود 12 هزار پایش در طول سال برنامه‌ریزی شده است. 
شهیدی تعداد پایش انجام شده در 6 ماهه نخست سال جاری را حدود 900 مورد عنوان کرد و افزود: امیدواریم با مشارکت و همکاری مسئولان در این حوزه مهم و اساسی این رقم در 6 ماهه دوم سال با افزایش پزشکان و اقدامات صورت‌گرفته محقق شود. 
پایان پیام/۷۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1595713

مهمترین اخبار ایران و جهان: