نیوز سیتی!
16 آذر 1402 - 19:03

لزوم هم‌افزایی دستگاه قضا و پلیس برای ایجاد امنیت عمومی جامعه

شهرام کرمی رئیس‌کل دادگستری استان کرمانشاه امروز پنج‌شنبه 16 آذرماه در گردهمایی فرماندهای انتظامی و دادستان‌های استان گفت: دستگاه قضائی و پلیس به عنوان 2 نهاد امنیت‌آفرین باید با هم‌افزایی و همدلی نظم و امنیت را بیش از پیش در جامعه برقرار کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، شهرام کرمی رئیس‌کل دادگستری استان کرمانشاه امروز در گردهمایی فرماندهان انتظامی و دادستان‌های استان که در قرارگاه انتظامی امام علی (ع) کرمانشاه برگزار شد، ضمن بیان اهمیت بالای امنیت در جامعه نسبت به مسائل دیگر، اظهار کرد: دستگاه قضائی و پلیس به‌عنوان حافظان نظم و امنیت جامعه باید بیشتر از گذشته نسبت به ایجاد امنیت توجه داشته باشند.

وی برخورد جدی‌تر را در پاسخ به جرائم و شرارت‌های بیشتر از دیگر آسیب‌های اجتماعی تهدیدکننده امنیت هست مهم دانست و  گفت: دستگاه قضائی در برخورد با مجرمانی که برهم زننده نظم و امنیت عمومی شوند نظیر عاملان تیراندازی و قاچاقچیان سلاح و مهم  بیش‌ازپیش خواهد بود.

رئیس‌کل دادگستری استان کرمانشاه از حمایت پلیس به‌عنوان نماد اقتدار و امنیت جامعه توسط قوه قضاییه نام برد و عنوان کرد: پلیس در میان جامعه و مردم حضور دارد و مشکلات مردم را از نزدیک لمس و درک می‌کند و این تلاش برای حل مشکلات مردم ستودنی است.

وی از سردار مهدی حاجیان فرمانده نیروی انتظامی، فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی به خاطر ایجاد نظم و امنیت و مطالبه‌گریشان از دستگاه‌های اجرایی برای اجرای درست و به‌موقع وظایفشان تقدیر و حمایت کرد و گفت:عملیاتی شدن این کار می‌تواند باعث کاهش آسیب‌ها در استان شود.

شهرام کرمی گفت: پلیس و دستگاه قضا به‌عنوان 2 نهاد امنیت آفرین وظیفه‌ی  تنگ کردن عرصه برای مجرمان و ارائه خدمات به عموم شهروندان را بر عهده‌دارند.

پایان پیام/ و

منبع: فارس
شناسه خبر: 1597313

مهمترین اخبار ایران و جهان: