نیوز سیتی!
16 آبان 1402 - 10:24

بند مربوط به افزایش ظرفیت پزشکان متخصص به کمیسیون تلفیق ارجاع شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، بند (ج)ماده 69 که مربوط به افزایش ظرفیت پزشکان متخصص بود را جهت بررسی بیشتر و رفع ابهامات به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 16آبان) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، بند (ج)ماده 69 را جهت بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند.

بند(ج)- وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است به منظور توسعه کیفی و کمّی نظام آموزش علوم پزشکی، افزایش دسترسی مردم به خدمات سلامت به ویژه در مناطق کم برخوردار، ایجاد آمادگی برای مواجهه با بحران سالمندی جمعیت، جلوگیری از فرسودگی پایوران (کادر) درمان، ضمن هدفگذاری افزایش سالانه ظرفیت پزشکی تخصصی با اخذ تعهد خدمت در مناطق مورد نیاز به نحوی برنامه ریزی کند که تا پایان زمان اجرای این قانون نسبت دستیاران تخصصی و متخصصان بالینی به پزشکان عمومی  به یک برسد. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است برنامه افزایش ظرفیت تربیت نیروی انسانی گروه پزشکی با اولویت رشته های پرستاری، مامایی، پیراپزشکی، داروسازی و رشته های حد واسط را ظرف سه ماه از لازم الاجرا شدن این قانون تهیه نموده و به تصویب هیأت وزیران برساند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1564113

مهمترین اخبار ایران و جهان: