نیوز سیتی!
15 آبان 1402 - 09:58

نشست کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره اجرای قانون تحریم کالاهای صهیونیستی برگزار می‌شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نشست این کمیسیون برای اجرای قانون تحریم کالاهای صهیونیستی هفته آینده با دستگاه های مربوطه برگزار می‌شود.

زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نشستی را با دستگاه‌های مرتبط از جمله وزارت امور خارجه درباره اجرای قانون تحریم کالاهای تولید شده توسط صهیونیست‌ها برگزار می‌کند.

وی افزود: در این جلسه بنا است تا دستگاه‌های مسئول گزارشی را از انجام وظایف قانونی خود در این باره به کمیسیون امنیت ارائه کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: طبق قانون تحریم کالاهای صهیونیستی که در مجلس هشتم به تصویب رسیده وزارت امور خارجه باید لیست شرکت‌هایی که دارای برند صهیونیستی هستند را به دستگاههایی که در حوزه واردات و بازرگانی فعال هستند ارائه کند.

الهیان خاطرنشان کرد: طبق این مصوبه دستگاه‌های فعال در حوزه بازرگانی نیز موظف هستند که هر چند وقت یکبار گزارشی را از اقدامات خود در حذف برندهای صهیونیستی از لیست واردات خود و شرکت‌های مرتبط به کمیسیون امنیت ملی ارائه کند وی افزود همین راستا بنا است تا در نشست کمیسیون امنیت ملی گزارش دقیقی از این فعالیت‌ها به اعضای کمیسیون ارائه شود.

گفتی است بعد از حملات وحشیانه رژیم صهیونسیتی به غزه و کشتار مردم فلسطین بسیاری از مخاطبان خبرگزاری فارس نیز با راه اندازی پویش هایی خواستار تحریم کالاهای تولید شده توسط حامی صهیونیست‌ها شده اند، در بسیاری از کشورها نیز ورود کالاهای شرکت های صهیونسیتی ممنوع شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1562757

مهمترین اخبار ایران و جهان: