نیوز سیتی!
14 آبان 1402 - 21:43

مصوبات شورای شهر شیراز؛ از تصویب کمک به فجر تا اولین اجلاسیه رسانه‌ای جبهه مقاومت

اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در یک‌صد و سی و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر ضمن تصویب طرح اولین اجلاسیه رسانه‌ای جبهه مقاومت با کمک مالی به تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، یک‌صد و سی و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز در حالی بعدازظهر یکشنبه برگزار شد که نمایندگان منتخب مردم شیراز در شورای اسلامی شهر 10 لایحه  و دو نامه از فرمانداری شیراز را بررسی کردند. 

نمایندگان مردم شیراز در پالمان شهری این کلان‌شهر در بررسی لوایح  ارسالی از شهرداری شیراز دو لایحه در خصوص سرمایه‌گذاری را مورد تصویب قرار دادند. 

لایحه اول در خصوص آیین‌نامه تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی  است که بر اساس این مصوبه شهرداری شیراز مکلف است در راستای حمایت و تشویق سرمایه‌گذاران خارجی  اقدام کند در این لایحه نقش نظارتی شورای اسلامی شهر نیز در قالب 12 ماده و دو تبصره دیده شده  که مورد تصویب اعضای شورا قرار گرفت. 

دومین لایحه مورد تصویب اعضای شورای شهر آیین‌نامه اجرای مشوق‌های سرمایه‌گذاری و مشارکتی در حوزه‌های ساختمانی و غیرساختمانی است که بر اساس این لایحه نیز مقرر شده تا شهرداری شیراز  شرایط  برای افزایش انگیزه سرمایه‌گذاران جهت اجرای پروژه‌های شهری و استفاده از ظرفیت قانون درآمدهای پایدار، هزینه‌های شهرداری‌ها و تدوین مشوق‌های کاربردی مطابق با قوانین بالادستی، آیین‌نامه مشوق‌های سرمایه‌گذاری  را فراهم کند. 

13 عضو شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه بررسی لایحه های شهرداری شیراز نسبت به تصویب نرخ جدید بهای تمام شده خدمات فرهنگی، گردشگری، اجتماعی و ورزشی اقدام کردند که بر اساس این مصوبه ارائه خدمات در مناطق کم برخوردار دارای 30 درصد تخفیف ، ارائه 30 درصد تخفیف در دوره های آموزشی احکام‏‏ قرآن و علوم اسلامی و ارائه 40 درصد تخفیف به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و کارکنان شهرداری اشاره کرد. 

اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در صحن علنی همچنین لایحه تأمین بخشی از اعتبارات برنامه‌های مرتبط بافرهنگ سازی و گفتمان‌سازی رویداد جوانی جمعیت  را مصوب کردند. 

 گفتنی است اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در صحن علنی این شورا تصویب کردند که شهرداری شیراز در قالب طرح نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی تا سقف 100 میلیون تومان به ازای هر دستگاه تاکسی تسهیلات به  دو هزار متقاضیان ارائه دهد. 

لازم به ذکر است که طرح کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل‌بیت (ع) شورا، در خصوص بررسی طرح اولین اجلاسیه رسانه‌ای جبهه مقاومت با حضور 12 نفر اعضای شورا بررسی  و به تصویب رسید که در قالب این مصوبه طرح اولین اجلاسیه بین اللملی رسانه ای جبهه مقاومت مورد پذیرش اعضای شورای شهر قرار گرفت. 

حمایت شورای اسلامی شهر شیراز و شهرداری از تیم فوتبال شهید سپاسی  

نمایندگان مردم شیراز در شورای شهر در صحن علنی این شورا لایحه شهرداری شیراز، در خصوص مساعدت به تیم فجر شهید سپاسی را به تصویب رساندند. 

در قالب این مصوبه قرار است شهرداری شیراز مبلغ پنج میلیارد تومان به مناسبت آغاز فصل جدید لیگ آزادگان به این تیم مساعدت کند. 

این در حالی است که به شهرداری شیراز اجازه داده شده پس از پایان نیم‌فصل اول اگر فجر شهید سپاسی شیراز در جایگاه اول تا سوم این لیگ قرار داشته باشد همچنین مبلغ سه میلیارد تومان دیگر نیز به این تیم پرداخته شود. 

بر اساس این مصوبه شهرداری این اجازه را از شورای شهر شیراز دریافت کرده که به‌ازای هر برد خانگی 150 میلیون تومان و به ازای هر برد خارج از خانه نیز 200 میلیون تومان به این تیم مساعدت کند البته در صورت صعود فجر شهید سپاسی به لیگ برتر نیز شهداری میتواند مبلغ 10 میلیارد تومان به این تیم کمک کند.

پایان پیام/خ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1562513

مهمترین اخبار ایران و جهان: