نیوز سیتی!
03 آبان 1402 - 16:20

جذب پزشک در پزشکی قانونی جزو معضلات است

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی به کمبود پزشک در شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: جذب پزشک در پزشکی قانونی جزو معضلات شده است چرا که در پرداخت حقوق و مزایا در پزشکی قانونی و به طور کلی در بخش دولتی محدودیت وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیرحسین مهدوی، معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی ظهر امروز در آئین تکریم و معارفه مدیرکل کل پزشکی استان زنجان با تأکید بر اینکه هیچ بهانه‌ای برای ارائه خدمات با کیفیت به مردم توسط پزشکی قانونی وجود ندارد، اظهار کرد: شرافت و عزت کارکنان پزشکی قانونی چنان است که به بهانه محدودیت اعتباری و مالی هیچ خدشه‌ای در ارائه خدمات وارد نمی‌شود که باعث افتخار است. 
معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی با ابراز خرسندی از توقع به حق مردم زنجان برای دریافت خدمات باکیفیت افزود: اما باید بگویم در حال حاضر تجهیزات آزمایشگاهی در پزشکی قانونی زنجان به مانند تهران است هر چند ممکن است نیاز به حمایت داشته باشند و در حال حاضر نمونه‌ها به مراکز دیگر ارسال نمی‌شود و در واقع زنجان مرکز ارجاع محسوب می‌شود که به کاهش اطاله دادرسی کمک می‌کند.
وی با تقدیر از پزشکی قانونی استان زنجان برای برگزاری کمیته‌ها که نتیجه آن کاهش ورودی پرونده به کمیسیون پزشکی قانونی است، ادامه داد: این اقدامات به کاهش اطاله دادرسی منجر خواهد شد.
مهدوی به کمبود پزشک در شهرستان‌ها اشاره و تصریح کرد: جذب پزشک در پزشکی قانونی جزو معضلات شده است چرا که در پرداخت حقوق و مزایا در پزشکی قانونی و به طور کلی در بخش دولتی محدودیت وجود دارد و با وجود تلاش‌ها برای ارتقای پرداختی‌ها، ولی هنوز شکاف در این حوزه وجود دارد.
معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی با بیان اینکه بخش اعظم و مهم بودجه پزشکی قانونی استان‌ها، استانی است و اعتبارات ابلاغی از مرکز کمکی محسوب می‌شود، تاکید کرد: برای اصلاح امور در پزشکی قانونی باید از اعتبارات استانی کمک گرفته شود، هر چند این موارد به مرکز انتقال داده خواهد شد.
پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1550357

مهمترین اخبار ایران و جهان: