نیوز سیتی!
03 آبان 1402 - 10:45

جهاد تبیین سیره حضرات معصومین (ع) بوده است

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه گفت: جهاد تبیین و روشنگری جز برنامه‌های اصلی حضرات معصومین (ع) بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله حبیب‌الله غفوری نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه در دیدار با پرسنل ناحیه مقاومت بسیج سپاه حضرت نبی اکرم (ص) بر اهمیت برگزاری جلسات روشنگرانه تأکید داشت.

وی گفت: امام حسن عسکری(ع)  یک الگوی تمام عیار جهادی بودند، زیرا امامان ما در هر برهه زمانی که قرار داشتند، با دشمن‌شناسی قوی و دقیق برای آن زمان خود برنامه‌ریزی می کردند که الگوی تمام و کامل  برای ما هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه افزود: در زندگی ۲۵۰ ساله حضرات معصومین(ع) متوجه می‌شویم، یک‌سری اقدامات ثابت و اصولی را انجام می‌دادند که در طول این ۲۵۰ سال حتی یک لحظه تعطیل نشد که آن هدایت‌گری و تربیت شاگردان در قاموس مجالس تبیین و  آموزه‌های ناب دینی است.

وی خاطرنشان کرد: این حرکت‌ها هم برای ما الگو است و هم درس است زیرا یاد می‌گیریم هر کسی باید اطرافیان خود را ارشاد و تبیین کند، لذا حضرت آقا فرمودند جهاد تبیین فوری و قطعی است.

حجت‌الاسلام غفوری تصریح کرد: موضوع ارتباط گیری ائمه اطهار(ع) یعنی ارتباط‌گیری با شیعیان به عنوان یک سنت ثبت شده، لذا همواره جویای حال شیعیان بودند، روایات زیادی از اهمیت ارتباط شیعیان با یکدیگر دارند، که این بعد را نیروهای انقلابی و مومن باید خیلی جدی بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: از اصلی‌ترین برنامه‌های امام عسگری(ع) عادت دادن مردم برای غیبت بود و تربیت معنوی مردم برای این که بتوانند در زمان غیبت روی پای خود بایستند، لذا ما وظیفه داریم در زمان غیبت نسبت به این سیره نورانی و مبارک امام اهتمام لازم را داشته باشیم.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1549757

مهمترین اخبار ایران و جهان: