نیوز سیتی!
22 مهر 1402 - 19:00

آغاز رزمایش پلیس راهور اصفهان با هدف ارتقای ایمنی در عبور و مرور

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: رزمایش پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان به هدف ارتقای ایمنی، رفع گره‌های کور ترافیکی، برخورد با تخلفات خطر آفرین و کاهش تصادفات با رمز «یازهرا» در شهر اصفهان کلید خورد.

اصغر زارع، رئیس پلیس راهور استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به آغاز رزمایش پلیس راهور استان اصفهان اظهار داشت: در راستای ارتقای ایمنی و تسهیل در عبور و مرور، کاهش بار ترافیک، رفع گره‌های کور ترافیکی، برخورد با تخلفات خطرآفرین و کاهش تصادفات رانندگی در کلانشهر اصفهان تصمیم گرفتیم که اقدامات جدیدی را در شهر اصفهان و هچنین در سایر شهرستان‌های استان آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه برای این کار پیش بینی‌های خوبی از قبل انجام شده که بخشی از اقدامات ما عملیاتی است، افزود: همکاران من در پلیس راهور استان اصفهان از این پس به صورت عملیاتی و با حضور بیشتر در میدان به تسهیل در عبور و مرور خودروها می‌پردازند.

زارع عنوان کرد: بخشی دیگر از اقدامات این پلیس در حوزه‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی خواهد بود که با کمک سایر دستگاه‌ها از جمله شهرداری اصفهان و شهرداری‌های همه شهرها شروع می‌شود و اقداماتی را در راستای ارتقای آگاهی عمومی و مشارکت‌های اجتماعی انجام خواهیم داد.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد از جان باختگان حوادث رانندگی استان اصفهان مربوط به موتورسواران و عابران پیاده است، بیان کرد: ۵۶ درصد از جان باختگان حوادث رانندگی را موتورسواران و ۲۴ درصد را هم عابران پیاده به خود اختصاص دادند و می‌طلبد که در خصوص این دو گروه اقدامات فرهنگی و آموزشی خوبی انجام دهیم و آنها را ساماندهی کنیم.

وی بخشی دیگری از اقدامات جدید پلیس راهور را در زمینه جذب مشارکت همه سازمان‌ها، دستگاه‌ها و نهادها و آحاد جامعه عنوان کرد و گفت: از همه انتظار داریم در زمینه ارتقای ایمنی و بهبود وضعیت عبور و مرور معابر شهری مشارکت کنند.

زارع ادامه داد: برای گره‌های ترافیکی که بیشتر در مقابل مدارس، مراکز آموزشی و درمانی و صنوف مختلف صورت می گیرد طرحی در دستور کار داریم تا با کمک دستگاه‌ها این گره‌ها رفع کنیم و ترافیک روانی را در کلانشهر اصفهان شاهد باشیم.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان اقدام جدی و فوری در زمینه مهندسی ترافیک شهر اصفهان را یکی دیگر از بخش‌های رزمایش پلیس راهور استان عنوان کرد و گفت: کارشناسان پلیس راهور با گشت زنی در سطح معابر شهری عیب‌ها و نواقصی که موجود را شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدام می‌کنند.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1537913

مهمترین اخبار ایران و جهان: