نیوز سیتی!
05 دی 1402 - 13:08

امضای 70 میلیون دلار توافق بین ترکمنستان و برنامه توسعه ملل در سال 2023

نماینده دائم برنامه توسعه سازمان ملل در ترکمنستان گفت: بین این سازمان و عشق آباد در سال جاری میلادی پروژه‌هایی به ارزش 70 میلیون دلار امضا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «نارینه ساکیان» نماینده دائم برنامه توسعه سازمان ملل در ترکمنستان گفت: امسال بین این سازمان و عشق آباد پروژه‌های به ارزش 70 میلیون دلار امضا شد.

وی افزود: این پروژه‌ها با تلاش‌ برای توسعه ظرفیت سیستم‌های بهداشت عمومی ملی و بهبود دسترسی و کیفیت خدمات بهداشتی مرتبط است.

به گفته ساکیان، برنامه توسعه سازمان ملل متحد در زمینه خرید داروهای باکیفیت برای پیشگیری و کنترل بیماری‌های عفونی و غیر عفونی در سراسر ترکمنستان تنها به تولید‌کنندگان، کمک می‌کند.

ساکیان همچنین خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر، برنامه توسعه ملل متحد و ترکمنستان تعدادی از پروژه‌های مربوط به آمار، بانکداری، مالی، گمرک و ثبت احوال را به صورت آزمایشی اجرا کرده‌‌اند و این اقدامات زمینه را برای همکاری عمیق‌تر با آژانس «ترکمن‌سویاز» فراهم کرد.

بنابر سخنان وی، برنامه توسعه ملل متحد قصد دارد همکاری در زمینه برابری جنسیتی و تقویت اقتصادی زنان، از جمله کارآفرینی زنان، نوآوری و دیجیتالی‌شدن را گسترش دهد.

به گفته ساکیان، برنامه توسعه ملل متحد ضمن ترویج اصول‌های فراگیر، برای تقویت ظرفیت داخلی خود در جهت توانمدسازی زنان نیز تلاش می‌کند.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1616513

مهمترین اخبار ایران و جهان: