نیوز سیتی!
08 آبان 1402 - 11:46

کلیمیان اصفهان جنایات صهیونیست‌ها را محکوم کردند

تجمع و راهپیمایی کلیمیان اصفهان از کنیسه کتر داوود در محکومیت کشتار مسلمانان بی‌گناه فلسطین آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، کلیمیان اصفهان صبح دوشنبه همزمان با سراسر کشور در محکومیت جنایات اسرائیل تجمع و راهپیمایی کردند.

هم زمان با این تجمع  یهودیان تهران، شیراز، یزد، کرمانشاه و کردستان نیز در حال برگزاری تجمع هستند.

کلیمیان اصفهان  در این تجمع خواستار توقف حملات هوایی و نسل‌کشی مردم مظلوم غزه شدند و آن را جنایات جنگی و نقص قوانین حقوق بشر دانستند.

کلیمیان اصفهان با سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» انزجار خود را از جنایات اسرائیل و کشتار غیرنظامیان فلسطینی اعلام کردند و از کنیسه خود واقع در چهارراه فلسطین به سمت خیابان استانداری راهپیمایی کردند.

صیون ماه‌گرفته، رئیس انجمن کلیمیان اصفهان در این تجمع با تاکید بر ضرورت اقدام برای متوقف کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی بیانیه‌ای در این خصوص قرائت کرد. متن بیانیه به شرح زیر است:

به نام خدا

*כֹּה אָמַר ד' עֲשׂוּ מִשְׁפָּט וּצְדָקָה וְהַצִילוּ גָזוּל מִיַּד עֲשֶׂוֹק* چنین فرمود حداوند عدل و انصاف روا داشته و غصب شده را از دست ظالم رهایی دهید «ارمیا نبی ۳:۲۲

ما یهودیان ایران همگام با همه یهودیان آزاده جهان جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم نموده و دولتهای حامی این رژیم را شریک این جنایات و کشتار مردم بی دفاع فلسطین میدانیم و رفتارهای این رژیم سفاک را بر خلاف آموزه های یهودیت و تورات مقدس دانسته و ضمن همدردی با مردم مظلوم و ستمدیده غزه که مدت هاست در محاصره رژیم صهیونیستی بوده و از حداقل شرایط لازم برای ادامه زندگی (آب) خوراک و سوخت محرومند و طی هفته های اخیر به صورت شبانه روزی مورد تهاجم و بمباران بیرحمانه این رژیم میباشند عمیقا ابراز تاسف مینماییم و ضمن تجمع در کنیساهای شهرهای یهودی نشین ،ایران ،تهران ،شیراز ،اصفهان کرمانشاه یزد و ... نکات زیر را به تمامی دولتها - ملتها و مجامع بین المللی یادآور می‌شویم

 ارتکاب جنایت و جرایم جنگی توسط رژیم سفاک صهیونیستی مورد تقبیح تمامی ادیان و آزادگان جهان بوده و اقدامات رژیم صهیونیستی.

طی هفته های اخیر هیچگونه نسبتی با دین یهود و باورهای یهودیت نداشته و ندارد.

 حمایت دولتهای استعماری از رژیم صهیونیستی ضمن مفتضح ساختن آنها نزد ملتها آنها را نیز شریک جرم رژیم صهیونیستی ساخته و مسئولیت این جنایات و کشتار افراد بی دفاع را به عهده آنها محول می‌سازد.

سکوت و انفعال دولتها و سازمانهای بین المللی و مجامع حقوق بشر در قبال جنایات صورت گرفته از طرف رژیم صهیونیستی، مصداق بارز شناسایی وضعیت موجود بوده و مسئولیت بین المللی دولت و سازمانهای منفعل را به همراه دارد.

ما خواستار آتش بس فوری و توقف جنایات رژیم صهیونیستی اعم از قتل عام ،کودکان زنان و هدف قرار گرفتن افراد و اماکن غیر نظامی و اماکن مقدس میباشیم و درخواست رفع فوری محاصره غزه جهت ارسال دارو غذا و سوخت و ... و امدادرسانی به ساکنین دردمند این منطقه را داریم.

به امید برقراری صلح، آرامش و امنیت و عدل و انصاف در کل جهان

جامعه کلیمیان ایران نیز با صدور بیانیه ای جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.
فریبرز راهدان، مسئول اجرایی دبیرخانه ادیان توحیدی ایران در بیانیه آورده است:

به نام خدا
پیام آوران ادیان و رسولان الهی آموزههای آسمانی خود را بر پایه نوعدوستی، برادری، صلح و آرامش بنا نهاده اند و همواره هم در شریعت و هم در سلوک ،خود منادی صلح و مدارا بوده اند با وجود این تاریخ بشریت پر است از مدعیانی که به نام دین مرتکب جنایاتی شنیع شده اند. آنان در حقیقت پیروان رسولان الهی نیستند؛ فریبکارانیاند که برای دستیابی به مطامع شیطانی و پیشبرد اهداف نامقدس خود جامه دین بر تن کرده و چهره معنوی و نورانی دین را آلوده ساخته اند نمونه روشن این مدعیان در زمانه ،ما گروه افراطی داعش بود که به نام دین الهی اسلام جنایتهای فراوانی مرتکب شد امروز و در تداوم همان جنایتها شاهد هستیم که مدعیانی با سوء استفاده از نام دین آسمانی ،یهود در سرزمین فلسطین به آدمکشی و جنایت روی آورده اند.
دبیرخانه ادیان توحیدی متشکل از جامعه زرتشتیان کلیمیان، صابئین مندایی، ارامنه آشوریان و مسلمانان ضمن اعلام پایبندی مجدد به آموزههای مشترک ادیان که همانا نوعدوستی عدالت ورزی برادری معنویت گرایی دینداری و همزیستی مسالمت آمیز است، فجایعی را که امروز به دست رژیم اسرائیل در سرزمین فلسطین و در غزه اتفاق می افتد شدیداً محکوم می کند و انزجار خود را از آن اعلام میدارد و از رهبران دینی و جامعه دینداران، به ویژه پیروان ادیان توحیدی در سراسر جهان میخواهد که با برپایی تجمع و صدور بیانیه و با استفاده از فضای رسانه ای مرز خود را با افراط گرایان و خشونت طلبان اعلام نمایند و برای پایان جنایتها چاره ای
بیندیشند.
دبیرخانه ادیان توحیدی امید میبرد همه انسانها با دریافت پیام حقیقی ادیان که اکنون در کتابهای مقدس ادیان در دسترس همگان است آموزه های قدسی و آسمانی ادیان الهی را پیشه سازند و در مسیر استقرار عدالت و معنویت گام بردارند و چهره حقیقی دین را از مدعیان دروغین
آن جدا نمایند.
دبیرخانه ادیان توحیدی
۸ آبان ١٤٠٢
۳۰ اکتبر ۲۰۲۳
 پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1555113

مهمترین اخبار ایران و جهان: