نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 13:41

هفتمین سوگواره «ناله نی» در خوزستان برگزار می‌شود

اهواز- مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خوزستان از برگزاری هفتمین سوگواره استانی «ناله نی» به مناسبت گرامیداشت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام قاسم سمیری پیش از ظهر امروز سه شنبه در گفتگویی رسانه‌ای اظهار کرد: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مسجدسلیمان هفتمین سوگواره استانی «ناله نی» را با رویکردی نو و با هدف گرامیداشت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) برگزار می‌کند.

مدیر ستاد فهمای خوزستان افزود: این سوگواره در چهار بخش «مداحی، نوحه‌خوانی و مرثیه‌خوانی» ترجیحاً با گویش محلی بختیاری و سایر گویش‌های اقوام خوزستان، «عکس» با دوربین عکاسی دیجیتال، حرفه‌ای و تلفن همراه، «فیلم کوتاه، مستند گزارشی و داستانی» با دوربین فیلمبرداری خانگی، حرفه‌ای و تلفن همراه و «شعر، پیام کوتاه و قطعه ادبی» برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه موضوعات سوگواره ایام محرم، نهضت عاشورا و هر گونه رویداد مرتبط با این دو مقوله است، اضافه کرد: علاقه‌مندان بدون محدودیت و شرط سنی می‌توانند در هر کدام از بخش‌های سوگواره شرکت کنند.

حجت‌الاسلام سمیری، مهلت ارسال آثار به این سوگواره را تا پایان وقت اداری چهارشنبه (۲۰ شهریور) اعلام کرد و ادامه داد: داوری آثار (۹ و ۱۰ مهر) انجام و مراسم اختتامیه سوگواره نیز (۱۲ مهر) در شهرستان مسجدسلیمان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به همه آثار که در هر بخش پذیرفته شوند برای صاحبان اثر لوح یادمان و نفرات برتر لوح تقدیر و هدایایی اهدا می‌شود، تصریح کرد: علاقه‌مندان به شرکت در سوگواره باید پس از مطالعه شرایط فرم شرکت در مسابقه را تکمیل و نسبت به تحویل آن به دبیرخانه سوگواره واقع در شهرستان مسجدسلیمان، نفتک، میدان شهید بهنام محمدی، فرهنگسرای جوان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مسجدسلیمان یا با ارسال به آدرس الکترونیکی Naleye.ney۱۴۰۲@gmail.com اقدام و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳-۴۳۲۶۹۷۰۱ تماس حاصل کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1421513

مهمترین اخبار ایران و جهان: