نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 18:32

نیازهای شهرستان‌های کرمانشاه برای ایام اربعین احصا و اعلام شود

کرمانشاه- سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: نیازهای شهرستان‌های کرمانشاه برای ایام اربعین ظرف ۲۴ ساعت احصا و اعلام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه اقتصادی ستاد اربعین استان کرمانشاه ظهر سه شنبه با حضور سرپرست معاونت هماهنگ کننده امور اقتصادی استاندار، جمعی از مدیران استانی و فرمانداران شهرستان‌های غربی به میزبانی اسلام آبادغرب برگزار شد.

عبدالوحید محمدی در این جلسه اظهار کرد: بنا به تصمیمات اتخاد شده امسال علاوه بر برگزاری جلسات مرسوم گذشته جلساتی با فرمانداران شهرستان‌های که در مسیر تردد زوار اربعین هستند برگزار شد تا از تجربیات این شهرستان‌ها هم استفاده شود و جلسه با فرمانداران شهرستان‌های غربی استان امروز به میزبانی اسلام آبادغرب برگزار گردید.

وی افزود: در ایام اربعین استان کرمانشاه میزبان پنج میلیون نفر خواهد بود و کرمانشاه سالیان متمادی افتخار خدمت به زائران امام حسین (ع) را داشته و ان شاءالله امسال هم این وظیفه تاریخی را به خوبی انجام دهیم.

سرپرست معاونت اقتصادی استاندار کرمانشاه تصریح کرد: فرمانداران نیازهای حوزه تنظیم بازار را به ستاد استانی اعلام کنند تا پیگیری‌های لازم از ستاد مرکزی اربعین صورت گیرد و کالاهای غیر حوزه تنظیم بازار از طریق شرکت‌ها تهیه می‌شود که با همکاری اتاق بازرگانی، خانه صنعت و شرکت توزیع نواقص سال‌های قبل رفع شود.

محمدی گفت: نیاز آرد و نان هم باید به طور کامل احصا و ظرف مدت ۲۴ ساعت باید این نیازها اعلام شود و نظارت بر شیفت شب خبازی‌ها هم در ایام اربعین انجام شود و جایگاه‌های سوخت در شهرستان‌ها باید ۲۴ ساعته فعالیت کنند و سوخت زوار تأمین شود و در خصوص تأمین دارو و بحث نقدینگی هم همین رویه باید مدنظر قرار گیرد.

وی بیان کرد: شهرستان‌های غربی از اسلام آبادغرب به بعد تنها به تجربه سال گذشته اکتفا نکنند و از فراهم بودن سایر اقلام اطمینان کامل داشته باشند.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه ضمن اظهار نارضایتی از عدم حضور برخی از مدیران استانی در این جلسه، گفت: غیبت این عزیزان پیگیری می‌شود.

محمدی مطرح کرد: مدیران شهرستان‌ها در حوزه خود نظارت به قیمت‌ها را به طور صحیح و کامل انجام دهند زائرانی که وارد یک استان می‌شوند یک سفیر فرهنگی هستند که این سفیر اتفاقات استان را منعکس می‌کند و این انعکاس در آینده یک استان بسیار تأثیرگذار است.

وی گفت: تمامی دستگاه‌های اقتصادی شهرستان مسئول هستند تا از این حرکت بهره لازم را ببرند که جانمایی و احداث بازارچه‌ها در مسیر تردد زوار اقدام خوبی است و سازمان‌های حمایتی هم باید در این بازارچه‌ها غرفه افراد مددجو را داشته باشند.

محمدی بیان کرد: بعد از اربعین عملکرد مدیران دستگاه‌ها و شهرستان‌ها ارزیابی می‌شود و گزارش عملکردها نسبت به هم مقایسه می‌شوند. وی گفت: بسیج و سپاه به دستگاه‌های اجرایی و نظارتی کمک کنند تا با همکاری همه خاطرات خوبی را برای زائران و هم استانی‌ها به وجود آوریم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1432613

مهمترین اخبار ایران و جهان: