نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 11:53

۴۰۰ زندانی جرایم غیرعمد در آذربایجان غربی آزاد شده‌اند

 ارومیه - مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی آذربایجان غربی گفت: امسال ۴۰۰ زندانی جرایم غیرعمد با مشارکت مردم و خیران، همراهی دستگاه قضا گذشت شاکیان از زندان‌های استان آزاد شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراد فتحی صبح دوشنبه در آئین معرفی رئیس جدید زندان مرکزی خوی اظهار کرد: در ۴ ماهه امسال بیش از ۴۰۰ نفر با مشارکت مردم وزیران و همراهی دستگاه قضا و گذشت شاکیان از زندان‌های استان آزاد شدند.

وی ادامه داد: امروز به برکت نظام اسلامی و تعامل بسیار خوب دستگاه قضا در زندان‌های استان شاهد تحولات بسیار خوبی در جهت توسعه اصولی زندانبانی اسلامی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها هستیم.

فتحی اصلاح و تربیت را از مهم‌ترین اهداف زندانبانی اسلامی اعلام کرد و افزود: برای دستیابی به این هدف مهم همه دستگاه‌های اجرایی در کنار مددکاری نقش مهمی دارند.

مدیرکل زندان‌های آذربایجان غربی با بیان اینکه امروز با حمایت و کمک‌های مردمی و خیران کمترین زندانی مالی در زندان‌های استان وجود دارد، اضافه کرد: در جشن‌های گلریزان امسال خیران بیش از بالای ۳۴ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کمک کردند.

وی اشتغال‌زایی و آموزش اشتغال را از اولویت‌های کاری در زندان‌های استان دانست و تصریح کرد: در حال حاضر ۳ هزار نفر در داخل زندان‌های استان و بیش از یک هزار ۸۰۰ نفر نیز در خارج از زندان مشغول کار هستند.

حجت‌الاسلام امامی رئیس حوزه قضائی شهرستان خوی در این مراسم با اشاره برنامه‌ریزی برای کاهش جمعیت زندان‌های خوی گفت: بهبود مدیریت ندامتگاه‌ها و کمک به اصلاح و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها از برنامه‌های اولویت‌دار حوزه قضائی شهرستان است.

ذبیح‌الله کاظمی فرماندار شهرستان خوی از بر ضرورت همکاری تکمیل زیر ساخت‌های زندان‌های شهرستان خوی برای کمک به بهبود زندانیانی اسلامی و کم به خانواده‌های زندانیان تأکید کرد.

در این مراسم حسن قنبرلو به عنوان رئیس جدید زندان مرکزی خوی معرفی و از تلاش‌های صفر تارور دی زاده رئیس سابق قدردانی شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1397057

مهمترین اخبار ایران و جهان: