نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 09:06

کنکور تنها یک ایستگاه زندگی است/عمر خود را به مدرگ گرایی نفروشیم

بیرجند- رئیس بنیاد ملی نوجوان با بیان اینکه کنکور تنها یک ایستگاه زندگی است، گفت: نباید عمر خود را به مدرک گرفتن و مدرک گرایی بفروشیم و هدف از دانشگاه نیز تنها علم آموزی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حامد تقدیری یکشنبه شب در مراسم عزاداری ویژه نوجوانان بیرجندی که در حسینیه شهدای دانش آموز برگزار شد، اظهارکرد: یکی از درس های محرم موضوع «ارزش» و «سود» کارها است.

رئیس بنیاد ملی نوجوان با تأکید بر اینکه اگر چیزی را بالاتر از قیمت آن به فروش برسانیم، سود کرده‌ایم، بیان کرد: بهای جسم و جان ما بهشت است و نباید آن را به کمتر از این میزان بفروشیم و این یک درس بزرگ از قیام عاشورا است.

تقدیری بیان کرد: نوجوانان ما باید توجه داشته باشند که زندگی خود حتی به چیزی چون کنکور نباید بفروشند که چرا که کنکور تنها یکی از ایستگاه های زندگی و همه آن نیست.

وی با اشاره به اینکه کنکور همه زندگی نیست، ادامه داد: هدف از دانشگاه نیز نه مدرک گرایی که علم آموزی است و در غیر اینصورت عمرپربهای خود را به گرفتن مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا و نهایت یک استخدام فروخته ایم.

رئیس بنیاد ملی نوجوان با تأکید بر اینکه امام حسین (ع) خود را به خدای بی نهایت فروخت، یادآور شد: از این جهت نیز خداوند امام حسین (ع) را بزرگ کرد بعد از هزار و ۴۰۰ سال هنوز غم شهادت ایشان در دل های ما قرار دارد.

تقدیری ادامه داد: خداوند به واسطه ایثارگری سید الشهدا (ع) ۴ هدیه شفاعت در تربیت ایشان، قرار دادن امامت در ذریه حضرت، استجابت دعا زیر قبه امام (ع) و برکت به عمر زائر کربلا را به امام حسین (ع) اعطا کرد.

وی با اشاره به نقل خاطراتی از علما یادآور شد: طبق گفته معصومین (ع) نباید هیچ گناهی را را کوچک شمرد و به آسانی از کنار آن گذشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1396613

مهمترین اخبار ایران و جهان: