نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 15:29

سوگواره «احلی من العسل» در آذربایجان غربی برگزار شد

 ارومیه - سوگواره «احلی من العسل» ویژه حضرت قاسم ابن الحسن (ع) هم‌زمان با سراسر کشور با حضور دانش‌آموزان مدارس متوسطه اول و دوم در ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل آموزش‌وپرورش آذربایجان غربی ظهر دوشنبه در این آئین حضرت قاسم ابن الحسن (ع) را بهترین الگو و اسوه برای نوجوانان و جوانان دانست و گفت: هدف از برگزاری این آئین انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل نوجوان جوان جامعه است.

علی مطهری ضمن قدردانی از دانش‌آموزانی که با اخلاص و اشتیاق کامل در این محفل حضور یافته‌اند، اظهار کرد: برای احقاق حق و عدالت باید همهٔ داشته‌ها را در طبق اخلاص قرار داده و حسینی وار راه یاران باوفای ایشان را طی کرده و حسینی وار زندگی کنیم.

 سوگواره «احلی من العسل» در آذربایجان غربی برگزار شد

وی با اشاره به واقعه شب عاشورا و زمانی که امام حسین (ع) به یارانش فرمودند، فردا همه شما شهید خواهید شد خاطرنشان کرد: همانا ابراز نظر «احلی من العسل» حضرت قاسم؛ فرهنگ قاسمی و الگوی ادب، معرفت، شجاعت وفاداری و تبعیت از ولایت برای جوانان و نوجوانان امروزی معرفی شد.

مطهری تصریح کرد: تاسی از واقعه عاشورا، بهترین الگو در عملیاتی نمودن ساحت‌های دین‌باوری، دین‌مداری مداری و دین‌محوری سند تحول بنیادین جهت ارائه تکالیفی است که برعهده ماست.

 سوگواره «احلی من العسل» در آذربایجان غربی برگزار شد

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اذعان کرد: هدف از برگزاری آئین احلی من العسل ترویج فرهنگ ایثار و گسترش فرهنگ عاشورایی و معرفی حضرت قاسم (س) به‌عنوان الگوی ایثار و شهادت برای نسل آینده‌ساز جامعه است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1397757

مهمترین اخبار ایران و جهان: