نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 08:21

تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه زبان دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی دانشگاه تبریز

آزمایشگاه زبان دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی دانشگاه تبریز، امروز با حضور معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی و جمعی از اساتید این دانشکده تجهیز و راه اندازی و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مصطفی صحرایی  معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز صبح امروز در این آیین ضمن قدردانی از رئیس دانشکده و دست اندرکاران تجهیز و راه اندازی این آزمایشگاه اظهار کرد: دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی یکی از دانشکده های قدیمی، بزرگ و تاثیرگذار دانشگاه است و باید تجهیزات آن به روز رسانی و مجهز شود.

وی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از تجهیزات آزمایشگاه های آموزشی دانشکده ها در دهه ۶۰ خریداری شده است، تصریح کرد: ضروری است؛ این آزمایشگاه های آموزشی  به روز رسانی شوند و برای این کار بایستی بودجه لازم نیز به آنها اختصاص داده شود.

صحرایی تاکید کرد: معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی این دانشگاه نیز در حد توان برای به روزسانی و تجهیز آزمایشگاه های آموزشی دانشکده ها اقدامات موثری انجام خواهد داد.

محمد مهدی پور، رئیس دانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی دانشگاه تبریز  نیز در این مراسم با تشریح نحوه تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه زبان این دانشکده گفت: در گذشته دو آزمایشگاه زبان در دانشکده دایر بود که به خاطر فرسودگی تجهیزات آن حدود ۵ سال است که دانشجویان از وجود آزمایشگاه زبان محروم بودند که امروز این آزمایشگاه زبان برای آموزش دانشجویان زبان انگلیسی و فرانسه تجهیز و راه اندازی شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه این آزمایشگاه شامل دو سیستم برای اساتید و یک پروژکتور و یک برد هوشمند و نیز 48 کابین با کامپیوتر برای دانشجویان است، تصریح کرد: با صلاحدید اساتید و مدیران گروه های آموزشی زبان فرانسه و انگلیسی تعداد 24 کامپیوتر بر اساس استانداردهای لازم راه اندازی و تجهیز شده و با توجه به نیازهای نرم افزاری، در آینده نزدیک با همکاری اساتید این گروه ها، سیستم نرم افزاری و شبکه مورد نیاز راه اندازی و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

رئیس دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی دانشگاه تبریز در خاتمه یادآور شد: در حال حاضر در این دانشکده ۴۲ نفر هیات علمی و ۱۲۰۰ دانشجو در ۶ گروه آموزشی مشغول به فعالیت هستند.   لازم به ذکر است؛ دانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی در سال تحصیلی ۲۷ – ۱۳۲۶ با عنوان « دانشکده ادبیات و علوم انسانی» تأسیس شد. این دانشکده ابتدا در دو رشته تحصیلی تاریخ و جغرافیا و زبان و ادبیات فارسی ، فعالیت آموزشی خویش را آغاز کرده و به تدریج  با گذشت زمان رشته های تحصیلی دیگری در آن ایجاد شد.

مدت تحصیل در این دانشکده تا سال ۱۳۴۶ سه سال بود و از سال ۱۳۴۷ با تجدید نظر در مقررات آموزشی ، دوره تحصیل در این دانشکده به چهار سال افزایش یافت. در سال ۱۳۴۷ دوره فوق لیسانس رشته زبان و ادبیات فارسی و همچنین در سال ۱۳۵۴ دوره دکترای رشته مذکور در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز تأسیس شد. در اسفند ماه سال ۱۳۶۷ دانشکده ادبیات و علوم انسانی به دو دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی و دانشکده علوم انسانی و اجتماعی تفکیک شد و اکنون دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی با شش گروه آموزشی به فعالیت های آموزشی خود ادامه می دهد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1396657

مهمترین اخبار ایران و جهان: