نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 12:33

احداث و تعمیر 516 فقره مسکن از محل جمع‌آوری زکات در کردستان

مدیرکل کمیته امداد کردستان از خرید، ساخت و تعمیر 516 باب مسکن برای محرومین و نیازمندان از محل جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات در این استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رضا طوسی ظهر امروز در شورای زکات استان کردستان اظهار کرد: رفع مشکلات نیازمندان از اولویت‌های اصلی در هزینه کرد زکات در استان است.

وی خاطرنشان کرد: از محل جمع‌آوری زکات 16 باب مسکن برای نیازمندان خریداری و یا احداث شده و 500 مورد مسکن محرومین نیز تعمیر و بهسازی شده است.

مدیرکل کمیته امداد کردستان گفت: بیشترین میزان هزینه کرد زکات در استان مربوط به رفع نیازهای اساسی محرومین و نیازمندان زیرپوشش این نهاد بوده است.

به گفته طوسی، از محل جمع‌آوری و هزینه کرد زکات در مجموع با اختصاص 45 میلیارد و 800 میلیون تومان 52 هزار نفر مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه بیش از 96 درصد از وجوهات زکات در بخش فقرا در زمینه کمک‌های معیشتی هزینه می‌شود، گفت: در سرفصل پروژه‌های عمرانی و عام‌المنفعه نیز در استان بیشاز 27 باب مسجد با هزینه کرد 2 میلیارد و 600 میلیون تومان احداث و 10مورد احداث خانه عالم نیز از همین محل در سطح استان انجام گرفته است.

تخصیص 4.6 میلیارد تومانی تشویقی زکات در کردستان

وی از تخصیص 4 میلیارد و 690 میلیون تومان تشویقی زکات در سال گذشته خبر داد و افزود: این میزان اعتبار در راستای اجرای پروژه‌های عام المنفعه هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد کردستان خاطرنشان کرد: هدفمندکردن جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات از اولویت‌های امسال در دبیرخانه شورای زکات استان است که در همین راستا شناسایی دقیق نیازمندان و نیازهای آنان در دستور کار قرار گرفته است.

طوسی با بیان اینکه نیازمندان در حوزه های مختلف شناسایی شده‌اند، گفت: نظارت جدی بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی در حوزه اقدامات شورای زکات امری ضروری است.

وی اذعان کرد: جلسات شورای زکات در شهرستان‌ها باید جدی گرفته شود، اعضای استانی نیز در این جلسات حضور پیدا کنند.

مدیرکل کمیته امداد کردستان با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت دستگاه‌های مختلف عضو شورای زکات در ترویج و نهادینه کردن این فریضه الهی، گفت: برنامه‌ریزی و ساماندهی و بسیج تمام امکانات در راستای تروبج احیای فرهنگ زکات ضروری است.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1401257

مهمترین اخبار ایران و جهان: