نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 15:00

روایت سفیر ایران از دیدار با باقری در قطر

سفیر ایران در قطر ضمن اشاره به دیدار اخیر خود با معاون سیاسی وزیر امور خارجه در دوحه نوشت: در دو هفته گذشته، هشت مقام و هیات ایرانی به پاویون فرودگاه دوحه وارد و خارج شده‌اند.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، حمید دهقانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر درباره دیدار خود با علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در قطر در پیام رسان "ایکس" نوشت: دیدارهای پاویونی شب‌های دوحه ... صحبت با دکتر باقری در پاویون فرودگاه دوحه در نیمه‌های شب و پس از یک پرواز طولانی پانزده ساعته. 

وی همچنین نوشت: در دو هفته گذشته، هشت مقام و هیات ایرانی به پاویون فرودگاه دوحه وارد و خارج شده‌اند.

پیشتر باقری به منظور برگزاری دوازدهمین دور رایزنی‌های سیاسی ایران و برزیل به این کشور سفر کرده بود. 

در این نشست که سه تن از معاونان وزیر خارجه برزیل همراه با تعدادی دیگر از مدیران وزارت خارجه این کشور حضور داشتند، طرفین درباره روابط دوجانبه و موضوعات متنوع بین‌المللی به رایزنی و تبادل نظر پرداختند.

در جریان این گفتگوها که طرفین در خصوص طیفی از موضوعات دوجانبه از جمله تسهیل روابط اقتصادی و تجاری و ضرورت متنوع سازی آن، ارتقای روابط فرهنگی و علمی، همکاری در زمینه مسائل زیست محیطی و گسترش گردشگری بین دو کشور و نیز افزایش تعاملات پارلمانی تبادل نظر نمودند، معاون وزارت خارجه کشورمان تصریح کرد: همکاری ایران و برزیل در عرصه بین‌المللی، نقش مهمی در تقویت سازوکارهای چندجانبه گرایی و صیانت از منافع کشورهای مستقل داشته و زمینه‌ساز تحکیم ثبات و ترویج امنیت پایدار خواهد بود.

باقری با اشاره به علل افول یکجانبه گرایی از جمله زیاده‌خواهی و برتری جویی، تاکید کرد: مشارکت هر بازیگر بر اساس ظرفیت‌های خود در سازوکارهای سیاسی و اقتصادی بین‌المللی، عامل اصلی ثبات و پایداری نظم مبتنی بر چندجانبه گرایی است.

معاون وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به اراده دو طرف برای برگزاری دور جدید کمیسیون مشترک اقتصادی طی چند ماه آینده، تصریح کرد: ظرفیت‌های مکمل اقتصادی نویدبخش همکاری‌های پایدار و باثبات اقتصادی ایران و برزیل است.

تاکید بر چندجانبه گرایی و راههای صلح آمیز حل و فصل منازعات جاری، مردود دانستن تحریم های یکجانبه و نقش تشکل های چندجانبه همچون بریکس در ایجاد نظم پایدار و توسعه محور از جمله سایر مسائل مورد بحث طرفین طی جلسات روز چهارشنبه بود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1438357

مهمترین اخبار ایران و جهان: