نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 09:28

نتانیاهو مدعی شد: جنگ داخلی در «اسرائیل» رخ نخواهد داد

درحالیکه مقامات رژیم صهیونیستی در کنار اکثریت ساکنان اراضی اشغالی نسبت به احتمال وقوع جنگ داخلی هشدار داده اند، نتانیاهو مدعی شد که تضمین می‌دهد این جنگ رخ نخواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدی البلد، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در گفتگو با شبکه آمریکایی ان بی سی نیوز مدعی شد: من تضمین می‌دهم که هیچ جنگ داخلی در اسرائیل رخ نخواهد داد.

وی در ادامه افزود: زمانیکه گرد و غبارها بخواهد مردم خواهند دید که این اقدامات ضروری بود.

نتانیاهو همچنین از حضور وزرای تندرو در کابینه‌اش بعد از انتقادات جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از این موضوع، دفاع کرد. وی در ادامه مدعی شد که احتمال دستیابی به توافق با عربستان با میانجی گری آمریکا وجود دارد و این توافق، محوری برای تاریخ خواهد بود.

نتانیاهو همچنین اعلام کرد: ما با دقت، تعادل را در میان قوای سه گانه برای انتقال قدرت به دور از قضاتی که قدرت زیادی برای خود دست و پا کرده‌اند، حاکم می کنیم.

ادعای نتانیاهو در خصوص عدم رخ دادن جنگ داخلی در حالی مطرح می‌شود که نتایج یک نظرسنجی صورت گرفته در اراضی اشغالی توسط شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، نشان می‌دهد ۵۶ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی، نسبت به وقوع جنگ داخلی در اراضی اشغالی، نگران هستند.

بر اساس این گزارش، ۲۸ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی مذکور به فکر ترک اراضی اشغالی هستند. اکثریت شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که در صورت برگزاری انتخابات در اراضی اشغالی، اردوگاه وابسته به بنی گانتز، بیشترین تعداد کرسی را به دست خواهد گرفت و حزب لیکود وابسته به نتانیاهو، در رتبه بعدی خواهد بود.

پیش از این، «محمد وتد» رئیس دانشکده حقوق شهر صفد در اراضی اشغالی و تحلیلگر پژوهشگاه امنیت رژیم صهیونیستی، تاکید کرده بود: من وقوع یک کودتای نظامی علیه کابینه بنیامین نتانیاهو را بعد از تصویب لایحه جنجالی اصلاحات قضائی، پیش بینی می‌کنم.

در همین راستا، «ایهود اولمرت» نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی به تازگی، درباره اوضاع متشنج اراضی اشغالی، تاکید کرده است: ما به سمت یک جنگ داخلی در حرکتیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1420857

مهمترین اخبار ایران و جهان: