نیوز سیتی!
12 مرداد 1402 - 20:44

تهدیدات زیست‌محیطی می‌تواند امنیت بین‌المللی را به خطر بیندازد

اهواز- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: تهدیدات زیست‌محیطی به صورت بالقوه می‌تواند ثبات و امنیت بین‌المللی را با چالش‌های اساسی مواجه کند.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید شعبانی عصر امروز پنجشنبه در برگزاری دوره تغییرات اقلیمی و خشکسالی با گرایش حمایت‌های روانی در خوزستان اظهار کرد: به دنبال حوادث طبیعی و انسان‌ساخت، اغلب افراد درگیر حادثه هیجان‌ها و تجارب ناخوشایندی را تجربه می‌کنند که ممکن است با واکنش‌های مثل سردرگمی، ترس، ناامیدی، درماندگی، بی‌خوابی، اضطراب، خشم، سوگ، شوک و… همراه باشد؛ لذا در این راستا کمک‌های اولیه روانشناختی می‌تواند یک محیط امن و آسوده را برای بازماندگان فراهم کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: تغییر اقلیم شامل هر گونه دگرگونی است که از رخدادهای آب و هوایی تأثیرات بیشتر و طولانی‌تری را به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه واژه تغییر اقلیم بیشتر به تغییری که تاکنون در جریان بوده اشاره دارد، عنوان کرد: از زمان انقلاب صنعتی، اقلیم به شکل فزاینده‌ای تحت تأثیر فعالیت‌های انسانی بوده و به سبب آن دمای زمین افزایش و اقلیم تغییر یافته است. این پدیده به تنهایی می‌تواند در کنار تهدیدهای جهانی، بزرگ‌ترین تهدید بین‌المللی محسوب شود که تمام دنیا در شکل‌گیری آن دخیل هستند.

شعبانی تصریح کرد: تغییرات و دگرگونی زیست‌محیطی زمین باعث شده تا محیط اطراف انسان به سرعت دچار خطر شود. تهدیدات زیست‌محیطی در کنار تهدیدات نظامی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در دنیا جایگاه مخصوص خود را دارد و به صورت بالقوه می‌تواند ثبات و امنیت بین‌المللی را با چالش‌های اساسی مواجه کند.

وی گفت: در قرن کنونی تغییرات اقلیمی یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین مسائل و چالش‌ها برای سلامت، صلح و امنیت بین‌المللی به‌شمار می‌رود؛ این پدیده نه تنها امنیت زیست‌محیطی بلکه سایر ابعاد امنیت از جمله سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

به گزارش مهر، دوره تغییرات اقلیمی و خشکسالی با گرایش حمایت‌های روانی در خوزستان با حضور ۱۰۰ فراگیر از مربیان کمک‌های اولیه کد ۳، پایه و اعضا کاروان‌های نیکوکاری برگزار شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1424913

مهمترین اخبار ایران و جهان: