نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 08:58

استفاده از تلفن همراه احتمال وقوع تصادف را ۶ برابر می‌کند

رئیس پلیس راه استان گفت گفت: عمده‌ترین دلیل وقوع تصادفات خطاهای عامل انسانی بوده از جمله استفاده از تلفن همراه حین رانندگی که خطر تصادف را ۶ برابر افزایش می‌دهد.

سرهنگ کیخسرو دستغیب، رئیس پلیس راه استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه استفاده از تلفن همراه حین رانندگی را یکی از علل وقوع سوانح و حوادث  دانست و اظهار کرد: تصادفات و خسارت‌های جانی و مالی آن معضلی بزرگ در تمام کشورها بوده و هر سال آسیب‌های فراوانی را به پیکره جوامع وارد می‌کند.

وی ادامه داد: عمده‌ترین دلیل وقوع تصادفات خطاهای عامل انسانی بوده از جمله استفاده از تلفن همراه حین رانندگی که خطر تصادف را ۶ برابر افزایش می‌دهد.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه افزود: براساس ماده ۱۸۰ آیین نامه راهنمایی و رانندگی، رانندگان حق ندارند در حین رانندگی دخانیات استعمال کرده یا خوراکی و آشامیدنی میل کنند، ضمن اینکه استفاده از هرگونه وسایل و تجهیزات مانند تلفن همراه که باعث انحراف ذهنی و رفتاری راننده گردد نیز ممنوع است.

وی تصریح کرد: متأسفانه در سال 140۱ عدم توجه به جلو از سوی رانندگان باعث وقوع ۲۰ درصد تصافات جاده‌ای استان بوده که می‌طلبد رانندگان از رفتارهایی که توجه آن‌ها را به جلو حین رانندگی کاهش می‌دهد از جمله صحبت کردن با تلفن همراه، صحبت کردن با سرنشینان و برداشتن وسایل از داخل خودرو، رانندگی هنگام خستگی و خواب آلودگی و... پرهیز کنند.

پاپان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1426257

مهمترین اخبار ایران و جهان: