نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 15:21

۶۷ درصد تخلفات در حوزه کالاهای اساسی قزوین متعلق به نانوایی است

قزوین- سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۶۷ تخلفات صنفی ثبت شده در ۴ ماهه اخیر سال جاری موارد مربوط به حوزه نانوایی بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، جمشید خدایاری با بیان اینکه ۶۷ تخلفات صنفی ثبت شده در ۴ ماهه اخیر سال جاری موارد مربوط به حوزه نانوایی بوده است: ۵۹۸ مورد تخلف صنفی در حوزه کالاهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی این استان محرز شده که از این میان ۴۰۶ مورد مربوط به حوزه نانوایی‌ها بوده است.

وی به تشریح سه تخلف عمده در حوزه نانوایی‌ها پرداخت و تصریح کرد: سه تخلف عمده در حوزه نانوایی‌ها به ترتیب ۱۳۷ مورد کم فروشی، ۵۴ مورد رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و ۳۹ مورد تعطیلی خودسرانه بوده است.

خدایاری در ادامه به بیشترین تخلف در نوع پخت نان اشاره کرد و گفت: نانوایی لواش، سنگک و بربری به ترتیب بیشترین تخلفات را به خود اختصاص داده‌اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: نانوایی‌ها به لحاظ تأمین غذای اصلی مردم اهمیت بسیار بالایی دارند و نظارت‌ها و بازرسی‌ها در این حوزه به مراتب بیشتر است.

خدایاری خاطرنشان کرد: شهروندان استان قزوین می‌توانند در راستای نظارت همگانی بر واحدهای عرضه کالاهای اساسی در صورت مشاهده هرگونه تخلف موضوع را به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1427057

مهمترین اخبار ایران و جهان: