نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 14:19

آمار بالای ابتلا به «سالک» در شهرستان دشتی

بوشهر- فرماندار دشتی با اشاره به آمار بالای ابتلا به «سالک» در این شهرستان گفت: اجرای برنامه‌های حوزه سلامت مستلزم همکاری‌های فرا سازمانی و بین بخشی است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی بحرانی ظهر شنبه در دومین نشست کارگروه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دشتی اظهار داشت: سلامت و امنیت غذایی، رفع تهدیدکننده‌های محیطی، برنامه جامع سلامت و صیانت از حقوق مردم در زمینه‌های سلامت و امنیت غذایی از مهم‌ترین رسالت‌های کارگروه شورای سلامت و امنیت غذایی است.

فرماندار دشتی افزود: اجرای هر چه‌بهتر برنامه‌های حوزه سلامت و دستیابی به اهداف تشکیل کارگروه سلامت و امنیت غذایی مستلزم همکاری‌های فرا سازمانی و همگرایی‌های بین بخشی است.

وی با اشاره به آمار بالای ابتلاء به سالک در شهرستان دشتی در سال گذشته گفت: با توجه به اینکه افزایش استفاده از کودهای مرغی در مزارع یکی از مهم‌ترین عوامل شیوع سالک بوده است، ضروری است مبادی ورودی شهرستان از جهت بررسی مجوزهای حمل‌ونقل کودهای مرغی کنترل و با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.

بحرانی به ممنوعیت تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان اشاره کرد و افزود: متأسفانه شاهد تبلیغات گسترده‌ای در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها در زمینه کالاهای آسیب‌رسان و نیز خدمات زیبایی هستیم که ضرورت کنترل و مدیریت این فضا از نظر بررسی عدم مغایرت با اصول بهداشتی و برخورد با خاطیان در این زمینه را می‌طلبد.

فرماندار دشتی افزود: تشکیل کمیته ساماندهی سگ‌های ولگرد در شهرستان دشتی لازم و ضروری است و باید کمیته مربوطه تشکیل شود.

بحرانی در خصوص قانون حمایت از مادران شیرده گفت: تمهیدات لازم در سطح ادارات و سازمان‌های شهرستان دشتی از طریق ایجاد و تجهیز فضای مناسب در سطح ادارات برای رسیدگی بهتر مادران به کودکان شیرخوار اندیشیده شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1426913

مهمترین اخبار ایران و جهان: