نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 16:38

ساخت ۵ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در گلستان

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به جهش رتبه استان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: در اردیبهشت ماه پارسال رتبه استان ۳۴ بود که در تیرماه امسال به جایگاه سیزدهم کشور رسیدیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان، مهدی ملک بعد از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران درباره آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان اظهار کرد: در استان تا کنون حدود ۱۰۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کردند که این افراد طی دو مرحله ارزیابی و پالایش شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: پالایش مرحله اول در خصوص سبز بودن فرم ج، عدم استفاده از تسهیلات دولتی ارزان‌قیمت و دیگر بخش‌ها بود که پس از ارزیابی اولیه حدود ۷۵ هزار نفر شرایط اولیه را برای استفاده از این طرح، داشتند.

وی افزود: مرحله دوم پالایش پس از بارگذاری مستندات و مدارکی درباره اثبات سکونت در شهرهای مورد تقاضا، اشتغال به‌کار در همان شهر نیز صورت گرفت که ۲۲ هزار نفر از متقاضیان این کار را انجام دادند و در نهایت نیز ۱۶ هزار و ۲۸۴ نفر تایید نهایی شدند.

ملک با بیان اینکه تا کنون و در راستای طرح نهضت ملی مسکن برای ۱۸ هزار متقاضی زمین تامین شده است، گفت: در برخی شهرها مانند گرگان کمبود زمین و در برخی شهرها مانند گمیشان ازدیاد زمین وجود دارد.

وی ادامه داد: از مجموع ۱۶ هزار و ۲۸۴ متقاضی نهایی، ۶ هزار و ۴۵۶ نفر آنان افتتاح حساب انجام دادند و ۵ هزار و ۲۴۶ نفر نیز آورده اولیه ۴۰ میلیون تومانی را واریز کردند و در حال حاضر ساخت بیش از ۵ هزار واحد در دست اقدام است و فرآیند مناقصه ۲ هزار و ۵۰۰ واحد نیز در حال سپری شدن است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان یادآور شد: در طرح نهضت ملی مسکن استان گلستان در اردیبهشت ماه سال گذشته از بین ۳۴ اداره استانی راه و شهرسازی، در جایگاه آخر قرار داشت که با اقدامات انجام شده در تیرماه امسال به جایگاه سیزدهم کشور رسیدیم.

 وی اعلام کرد: همچنین در بخش خودمالکی نیز ۱۸ هزار و ۱۳۶ واحد مسکونی توسط سازندگان و انبوه‌سازان در حال ساخت است که علاوه بر این، از واحدهای مسکن مهری که از گذشته باقی مانده بود ۲ هزار و ۲۰۰ واحد را فعال کردیم.

پایان پیام/۸۳۰۲۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1427357

مهمترین اخبار ایران و جهان: