نیوز سیتی!
27 تیر 1402 - 17:50

البرزی‌ها مقام شهید محمد کچویی را گرامی داشتند

کرج- در آستانه ماه محرم مراسم بزرگداشت شهید «محمد کچویی» در کرج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر سه‌شنبه در آستانه ماه محرم مراسم بزرگداشت شهید محمد کچویی با مشارکت اداره کل زندان‌های استان البرز، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، سپاه امام حسن مجتبی (ع) در سالن اجتماعات شهید قاسم سلیمانی دانشگاه آزاد کرج برگزار شد.

این مراسم که با حضور مسئولان لشکری، کشوری و همچنین همرزمان آن شهید و سربازان آموزشی پادگان شهید کچویی برگزار شد سردار حسین رضا صادقی مشاور عالی فرماندهی کل سپاه پاسداران به عنوان سخنران این مراسم به بیان مظلومیت‌های شهدای ترور به خصوص شهید کچویی پرداخت.

علی چهارمحالی مدیرکل زندان‌های استان البرز در این مراسم با اشاره به مظلومیت شهید کچویی و مبارزات وی در دوران قبل از انقلاب گفت: شهید کچویی قبل از انقلاب چندین بار به دلیل مبارزاتش با رژیم پهلوی، زندانی و در آخرین دستگیری به حبس ابد محکوم شد که در ادامه به دلیل روند رو به جلوی پیروزی انقلابیون در سال ۱۳۵۶ از زندان آزاد شد.

مدیرکل زندان‌های استان البرز با اشاره به حضور شهید کچویی در کمیته استقبال از امام خمینی (ره) در زمان ورود به ایران افزود: این شهید والامقام اولین مسئول زندان اوین بود که پس از انقلاب منصوب شد و یک روز پس از واقعه هفتم تیر توسط منافقین کوردل در داخل زندان اوین، مظلومانه به شهادت رسید.

چهارمحالی ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این مراسم اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب چند سالی است با درایت و تدبیر بر مقوله جهاد تبیین تاکید دارند و به صورت جدی نیز آن را پیگیری می‌کنند و همواره هشدار می‌دهند که جای شهید و جلاد عوض نشود پس ما باید آگاهانه در این مسیر حرکت کنیم تا شرمنده شهدا نشویم.

در ادامه عزت مطهری (شاهی) از همرزمان و دوستان شهید کچویی و همچنین از مبارزین و زندانیان سیاسی قبل از انقلاب در خصوص مبارزات، دستگیری و شهادت محمد کچویی خاطراتی را بیان کرد که مورد توجه حاضرین قرار گرفت.

اجرای نمایش دفاع مقدس و سرودهای انقلابی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1369557

مهمترین اخبار ایران و جهان: