نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 13:39

تدارک ۲ هزار پرواز و ۷ هزار اتوبوس داخلی برای ایام اربعین

وزیر راه و شهرسازی گفت: در حوزه هوایی حدود ۲ هزار پرواز و در ناوگان اتوبوسرانی داخلی حدود ۷ هزار دستگاه اتوبوس در خدمت اعزام زائرین اربعین خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی ظهر امروز در بازدید از پروژه های اربعین گفت: ۴۶ هزار میلیارد ریال اعتبار شامل ۲۳ هزار میلیارد ریال برای پروژه راه سازی و ۲۳ هزار میلیارد ریال هم در حوزه راهداری از قبیل بهسازی و نگهداشت مسیرها، روکش و آسفالت، نیوجرسی، نصب علائم هشدار دهنده، شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز در دولت سیزدهم هزینه شده است.

وی افزود: همچنین در اربعین امسال  اقدامات زیرساختی چشمگیری مانند آسفالت محوطه، ایجاد سابیان، مه پاش، احداث و افزایش سرویس های بهداشتی با اعتبار ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است. 

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال پروژه راهداری از دهه فجر تاکنون در استان ایلام هزینه  شده است، ادامه داد: باتوجه به کاهش ناوگان اتوبوس کشور در حوزه حمل و نقل نیز با توجه به اینکه در زمینه حمل و نقل زمینی با محدودیت هایی روبرو هستیم در این زمینه در ایام اربعین از کشورهای همسایه و دیگر ظرفیت های موجود برای جبران این نقیصه استفاده خواهیم کرد. 

بذر پاش گفت: برخی وزارتخانه ها و دستگاه ها مثل صمت، نفت یا شهرداری ها طبق مصوبه ستاد اربعین به مدت ۱۰ روز اتوبوس های خود را در اختیار ستاد اربعین جهت حمل و نقل مسافران تحت مدیریت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار خواهند داد. 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه، طبق اعلام پلیس راهور فراجا متوسط سرنشین های هر خودرو سواری در ایام اربعین ۲ نفر بوده است، خاطر نشان کرد: در اربعین سال جاری یک پویشی شامل اینکه این خودورهای شخصی برخی از مسافران فاقد خودورو را سوار کنند تا متوسط سرنشین ماشین های شخصی به حداقل سه نفر برسد، راه اندازی شده است. 

وزیر راه به افزایش ظرفیت پارکینگ های اربعین نیز پرداخت و گفت: در سال جاری پارکینگ های اربعین و برکت ۲۵ درصد افزایش ظرفیت داشته و همچنین زیرساخت های رفاهی برای این پارکینگ ها هم انجام گرفته است. 

وی گفت: در حوزه راهداری و راهسازی و کیفیت بخشی به جاده های مواصلاتی،۹۳ کیلومتر مسیر ایلام - مهران کیفی سازی، روکش، آسفالت و بهسازی شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اعزام زوار اربعین از دو هفته آینده اغاز می‌شود گفت: در حوزه ریلی اربعین امسال، حدود ۶۰۰ هزار بلیت رفت و برگشت امکان سنجی شده است.

وی افزود:  قطارها زائران را به مقصد خرمشهر، اهواز، آبادان منتقل می‌کند، همچنین یک ریل‌باس از خرمشهر به صورت رایگان تا مرز شلمچه برای زائران در نظر گرفته شده است‌، برنامه ریزی شده تا تعداد ریل باس‌های استفاده شده در ایام اربعین به ۲ برابر افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در حوزه هوایی حدود ۲۰۰۰ پرواز برای زوار اربعین در فاصله ۲۵ روز تدارک دیده شده که قابلیت افزایش دارد.

بذرپاش تصریح کرد: هم‌اکنون ۲۵ فرودگاه کشور برای سفرهای اربعین آماده‌سازی و تجهیز شده و تلاش خواهد شد تا ۲۰ درصد سفرهای اربعین نیز از طریق فرودگاه بغداد که امکانات بیشتر و هزینه کمتری برای زائران دارد، انجام شود.

وی ادامه داد: در ناوگان اتوبوسرانی داخلی حدود ۷۰۰۰ دستگاه اتوبوس در خدمت اعزام زائران اربعین خواهد بود‌.

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1435613

مهمترین اخبار ایران و جهان: