نیوز سیتی!
25 مرداد 1402 - 09:01

اعزام ۲۲ کادر درمان هلال احمر همدان به عراق برای خدمت به زائران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان از آمادگی کامل این جمعیت برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: ۲۲ نفر از کادر درمان هلال احمر به کشور عراق اعزام می‌شوند.

علی سنجربگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در همدان اظهار کرد: کارگروه و کمیته امداد و نجات اربعین حسینی از دو ماه پیش، فعالیت خود را آغاز کرده و دو جلسه با حضور نمایندگاه سپاه، دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، مدیریت بحران، دانشگاه علوم پزشکی، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ها، شهرداری، آتش‌نشانی و ستاد بازساری عتبات عالیات برگزار شده است. 

وی با اشاره به آمادگی اعزام ۲۲ نفر از کادر پزشکی داوطلب استان به کشور عراق، تصریح کرد: این گروه شامل یک متخصص داخلی، پنج پزشک عمومی، ۱۲ پرستار و چهار تکنسین دارویی است.

وی با اشاره به آماده‌سازی خودروهای امدادی و خودروهای سنگین و نیمه سنگین برای اعزام به کشور عراق عنوان کرد: پنج خودرو شامل سه دستگاه آمبولانس، یک دستگاه کامیون و یک دستگاه تریلی به همراه دو راننده برای هر خودرو از استان آماده اعزام به عراق هستند.  

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان خاطرنشان کرد: ۱۰ پایگاه بین شهری با قابلیت اسکان اضطراری در استان همدان برای سفر اربعین در نظر گرفته شده است. 

وی خاطرنشان کرد: آموزش خدمات امدادی به موکب‌داران، جلسات کشوری ویدئوکنفرانس جمعیت هلال احمر در خصوص ارائه هرچه بهتر خدمات در ایام اربعین و تشکیل جلسه با معاونین جمعیت و رؤسای شعب جمعیت هلال احمر استان از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه است.

پایان پیام/۸۹۰۰۳/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1445213

مهمترین اخبار ایران و جهان: