نیوز سیتی!
25 مرداد 1402 - 08:42

اختتامیه پنجمین کنگره شعر محرم در تبریز برگزار می‌شود

تبریز- آئین اختتام پنجمین کنگره منطقه‌ای شعر محرم ویژه استان‌های شمالغرب کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله اول این رویداد ادبی و عاشورایی که به همت اداره کل تبلیغات اسلامی و سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی برگزار می‌شود، طبق فراخوان صادره با اتمام مهلت ارسال آثار در ۲۲ مرداد به پایان رسید و آئین اختتامیه به زودی برگزار خواهد شد.

دبیر علمی کنگره استاد جلال محمدی از حضور بیش از ۲۰۰ شاعر از استان‌های شمالغرب کشور که بالغ ۶۰۰ اثر خبر داده و گفتند با توجه به اینکه محور اصلی کنگره منطقه‌ای شعر محرم شخصیت حضرت علی اکبر (ع) بود امسال نیز با استقبال پرشور شعرای استان‌های شمالغرب روبرو شد و حضور شعرای جوان نیز پر رنگ بود.

شایان ذکر است علاوه بر شعرای استان‌های شمالغرب کشور آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان شعرای سایر استان‌ها و کشور عراق و جمهوری آذربایجان نیز استقبال خوبی داشتند.

باتوجه برگزاری کنگره ملی ده هزار شهید آذربایجان شرقی در آبان ماه سال جاری یکی دیگر از محورهای کنگره دلبستگی رزمندگان دفاع مقدس و حماسه سازان مدافعان حرم و عموم جوانان ایران به جناب حضرت علی اکبر (ع) بود که آثار محتوایی و ارزشمندی نیز در این رابطه به دبیرخانه کنگره ارسال شده است.

بعد از بررسی و داوری آثار از برگزیدگان و منتخبین در آئین اختتامیه این رویداد تجلیل به عمل خواهد آمد.

آئین اختتام روز سه شنبه ۱۴۰۲/۵/۳۱ از ساعت ۱۵/۳۰ در سالن همایش‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی واقع در ابتدای خیابان آزادی (جنب مسجد طوبی) برگزار خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1445057