نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 06:16

طب سنتی؛ مکملی برای درمان زوج‌های نابارور

یک متخصص طب سنتی ایرانی گفت: تدابیر طب سنتی به‌عنوان اقدام مکمل در کنار راهکارهای درمانی موجود در درمان زوج های نابارور بسیار کمک کننده است.

سیده صدیقه یوسفی متخصص طب سنتی ایرانی که در زمینه جمعیت فعال است در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: تدابیر طب سنتی ایرانی به عنوان یک اقدام مکمل در کنار راهکارهای درمانی موجود در درمان زوج‌های نابارور بسیار کمک کننده است؛ به طوری‌که ماده ۴۱ قانون جوانی جمعیت حضور یک متخصص طب ایرانی را درمراکز درمانی ناباروری الزامی کرده است.

وی افزود: متخصصان این رشته با هدف اصلاح سبک زندگی در۶ حیطه خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها، اصلاح خواب،  فعالیت‌های بدنی،  بهبود کیفیت دفع مواد زائد از بدن، آلودگی‌های محیطی و استرس‌های روحی و روانی به زوجین آموزش می‌دهند.

این متخصص طب سنتی ایرانی بیان کرد: در طب سنتی اعتقاد داریم هر بیمار با توجه به مزاجش درمان خاص خود را می‌طلبد و براین اساس هر زوجی حتی برای اصلاح سبک زندگی نیاز به مشاوره اختصاصی دارند.

یوسفی با اشاره به اینکه ۹ سال است که روی بیماران نابارور در مرکز سلامت‌کده طب سنتی فعالیت می‌کنیم، تصریح کرد: پس از بررسی بیماران و آموزش اصلاح سبک زندگی در صورتی که زوجین نیاز به مداخلات درمانی داشته باشند هم در این مرکز درمان می‌شوند و این مسیر درمانی همزمان با درمان‌های طب مدرن انجام می‌شود.

وی با اعلام اینکه ادعای طب سنتی در وحله اول پیشگیری از بیماری و در این مورد خاص پیشگیری از ناباروری است، اظهار کرد: در این راستا بیشترین حجم مراجعین به سلامتکده زوجینی هستند که تمایل به بارداری دارند و در مرحله مراقبت‌های قبل از بارداری هستند در این موارد اصلاح سبک زندگی با هدف داشتن فرزند سالم انجام می‌شود و البته که ورود طب سنتی با آموزه‌های سبک زندگی سالم حتی در زمان‌های خیلی پیشتر مثل زمان بلوغ بسیار کمک کننده است.

این پزشک طب سنتی یادآور شد: یکی از نکاتی که تاکید زیادی به آن داریم توجه به سن مناسب بارداری است کما اینکه با افزایش سن احتمال بارداری با هر روش و درمانی کم خواهد شد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1429713

مهمترین اخبار ایران و جهان: