نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 13:33

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان: در مواجهه با مطالبه‌گران «نیت‌خوانی نداریم»

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با تأکید بر اینکه در مواجهه با مطالبه‌گران نباید نیت‌خوانی کرد، گفت: مطالبه‌گری به پیشبرد اهداف کمک خواهد کرد و در این زمینه «نیت‌خوانی نداریم».

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان صبح امروز در نشستی با اعضای شورای مرکزی انجمن خبرنگاران استان سمنان و شماری از اعضای این انجمن به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: علاقه و عشق به کار در خبرنگاری بسیار مهم است و نمی‌توان زحمات اصحاب رسانه را با مادیات جبران کرد؛ چراکه آنها گاهی اوقات برای پیشبرد دغدغه‌های رسانه‌ای خود حتی از جیبشان هم هزینه می‌کنند.

وی گفت: مسؤولیت‌پذیری و احساس مسؤولیت نسبت به نظام، جامعه و عموم شهروندان یکی از ویژگی‌های بارز خبرنگاران و اصحاب رسانه است که بسیار مهم بوده و این جنبه کمتر دیده می‌شود.

دعواهای شخصی وارد کار نشود

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با توصیه به همه افرادی که در حوزه رسانه فعالیت می‌کنند، گفت: برخی اوقات، دعواهای شخصی در کار به میان می‌آید و این خوب نیست و نمی‌تواند گره‌گشایی درستی از مسائل داشته باشد و نباید مسائل شخصی را با کار رسانه مخلوط کرد.

مطیعی بیان کرد: همه باید توجه داشته باشند که دغدغه‌های مردم در تریبون‌ها و رسانه‌ها نباید افزایش یابد و در شرایطی که بسیاری از امور بدون سروصدا و علنی‌سازی مسائل و صرفاً با تذکر و گفت‌وگو پیش می‌رود، این امر مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: مسؤولیت و مأموریت مهم همه رسانه‌ها، حفظ آبروی افرادی است که با آنها درگیر هستند و باید به این امر با دقت توجه شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: افشای برخی از مسائل، مشکلات و موارد نباید آبروریزانه و خصمانه باشد و می‌توان با شیوه‌های بهتری پیش رفت.

مطیعی با بیان اینکه مسؤولیت و عشق و علاقه در کنار زحماتی که اصحاب رسانه متحمل می‌شوند، کار آنها را دارای ارزش و احترام کرده است، گفت: در کنار همه این موارد، برخی اوقات بداخلاقی‌های رسانه‌ای را شاهد هستیم که باید از موارد نادر در این بخش نیز دور شویم.

روی مسائل مهم متحد شوید

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: به‌روزرسانی و تکمیل بانک اطلاعاتی خبرنگاران یکی از مسائل مهمی است که باید به آن توجه شود.

مطیعی ادامه داد: اکثر خبرنگاران در حوزه اطلاع‌رسانی و خبررسانی فعالیت می‌کنند و وقتی در زمینه نقد کار می‌شود، باید پیشنهادها و راهکارها نیز ارائه شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان اضافه کرد: برای پیگیری مسائل اساسی مردم، وحدت و یکپارچگی رسانه‌ها بسیار مهم است و باید امروز در مواردی نظیر آب، جمعیت، انتخابات و مشارکت حداکثری همه رسانه‌ها وارد میدان شوند و روی این موضوعات کار کنند.

مطیعی گفت: مسؤولان وظیفه دارند مردم را با اقدامات خود امیدوار سازند و رسانه‌ها می‌توانند این تلاش‌ها را تقویت کنند.

وی بیان کرد: یکی از مسائل مهمی که باید پیگیری شود، این است که افراد جدیدی برای آموزش و حمایت در حوزه خبرنگاری مدنظر قرار گیرند تا عرصه رسانه در آینده خالی از افراد دارای مهارت نشود.

نیت‌خوانی نداریم

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان همچنین با اشاره به فعالیت‌های مؤثر مطالبه‌گران استان اظهار کرد: «مطالبه» بسیار مهم است و باید مطالبه‌گران را در استان سمنان تقویت کرد.

مطیعی گفت: مطالبه‌گران و رسانه‌ها در حقیقت هدف یکسانی را پیگیری می‌کنند و بین آنها هیچ جدایی خاصی نمی‌بینیم.

وی تصریح کرد: مطالبه‌گران چرخه کار رسانه‌ها را تکمیل می‌کنند و اگر نباشند، گاهی اوقات مسائل به‌خوبی پیش نمی‌رود و رسانه‌ها باید مطالبه‌گران را در کنار خود ببینند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان ادامه داد: مطالبه‌گران در استان سمنان عمدتاً فعالیت‌های کارسازی را انجام داده و امور مؤثری را پیش برده‌اند و مطالبات آنها نیز اکثراً به هدف می‌خورد و مؤثر واقع می‌شود.

وی گفت: از باب «وظیفه»، ارتباطمان را با مطالبه‌گران تعمیق بخشیده‌ایم و این ارتباط به‌خوبی پیش می‌رود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان همچنین با تأکید بر اینکه در مواجهه با مطالبه‌گران نباید نیت‌خوانی کرد، گفت: مطالبه‌گری یکی از مسائلی است که می‌تواند به توسعه استان سمنان کمک کند و به پیشبرد اهداف کمک خواهد کرد و در این زمینه «نیت‌خوانی نداریم».

گرانی از دغدغه‌های جدی است

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان همچنین در پاسخ به نکات برخی از اصحاب رسانه که درباره مسأله «گرانی» نکاتی را مطرح کرده بودند، گفت: گرانی یکی از دغدغه‌های جدی است که در شورای اداری استان سمنان نیز مطرح شد.

مطیعی بیان کرد: متأسفانه به قشر محروم و کم‌درآمد جامعه در این شرایط سخت می‌گذرد و امدادهای خیریه‌ها نیز آن‌چنان که باید و شاید جوابگو نیست و شاهد مطالبات مکرر مردمی در این زمینه هستیم.

به گزارش فارس؛ در این نشست، رئیس و شماری از اعضای شورای مرکزی انجمن خبرنگاران استان سمنان نکاتی را در زمینه رسانه و خبرنگاران مطرح و از تعامل مطلوب نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، دفتر و روابط‌عمومی وی با اصحاب رسانه قدردانی کردند.

پایان پیام/2249/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1430513

مهمترین اخبار ایران و جهان: