نیوز سیتی!
09 بهمن 1401 - 14:54

افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۲۷ طرح گازرسانی در زنجان

زنجان-مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان از افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۲۷ طرح با اعتبار ۱۸۰ میلیارد تومان در دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم سلیمانی‌نژاد، ظهر یکشنبه در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن دهه فجر اظهار کرد: امسال در این ایام ۱۲۷ طرح با اعتبار ۱۸۰ میلیارد تومان افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌شود.

وی تعداد پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر امسال را ۱۰۰ مورد با اعتبار ۱۱۴.۵ میلیارد تومان برشمرد و گفت: از این تعداد ۴۱ طرح با اعتبار ۸۵ میلیارد تومان به روستاها اختصاص دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان ابراز کرد: پروژه خط تغذیه تقویتی زنجان از جاده دندی به شهرک روی تا شبکه جنوبی زنجان با ۱۲ میلیارد تومان، پروژه مسکن برکت، شهرک ولیعصر سلطانیه با اعتبار ۳.۵ میلیارد تومان از مهمترین پروژه‌های قابل افتتاح است.

وی ادامه داد: گازرسانی به ۵۴ واحد صنعتی با ۱۱ میلیارد تومان دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد و شهرک آی‌تی کهناب نیز تعیین تکلیف شده و گازدار می‌شود.

سلیمانی‌نژاد با اشاره به اینکه در این ایام ۲۷ پروژه نیز با اعتبار ۶۷ میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود، بیان کرد: فعالیت‌های عمرانی شرکت گاز به این موارد محدود نبوده و در طول سال طرحهای متعددی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ۹۲ درصد روستاهای استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند، تصریح کرد: میانگین کشوری گازرسانی به روستاها ۸۵ درصد است.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان اعتبار اختصاص یافته برای طرح گازرسانی به روستاها را ۲۸۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: با تلاش‌های انجام شده این رقم به ۴۹۳ میلیارد میلیارد تومان افزایش یافت تا بتوانیم هم پروژه‌های فعلی را تجهیز کنیم و هم تامین اقلام برای روستاهایی که پیمان‌سپاری می‌شود، صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه گازرسانی به ۳ هزار روستا در طول ۳ سال در دستور کار دولت قرار دارد، ادامه داد: سهم استان زنجان نیز مشخص شده و در طول سال این اقدام انجام می‌شود تا به شاخص ۹۷ درصدی برسیم.

سلیمانی‌نژاد خاطرنشان کرد: در داخل شهر نیز بحث گازرسانی به مسکن ملی و جهش تولید مسکن مورد توجه است و مشکل از بابت تامین اعتبار برای مسکن‌های ملی وجود ندارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1005157

مهمترین اخبار ایران و جهان: