نیوز سیتی!
25 دی 1401 - 17:52

شرکت سازنده لئوپارد: فقط می‌توانیم تانک‌‌های تعمیر شده به اوکراین بفرستیم

مدیر عامل شرکت آلمانی «راین متال» اعلام کرده که برلین تنها می‌تواند تانک‌های جنگی تعمیر شده لئوپارد-۲ را در سال ۲۰۲۴ به اوکراین تحویل دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌ها روز یکشنبه اعلام کردند که آلمان تنها می‌تواند تانک‌های تعمیر شده «لئوپارد» را به اوکراین ارسال کند.

 به گزارش خبرگزاری «رویترز» به نقل از روزنامه «بیلد»، مدیر عامل شرکت آلمانی «راین متال» اعلام کرده که برلین تنها می‌تواند تانک‌های جنگی تعمیر شده لئوپارد-۲ را در سال ۲۰۲۴ به اوکراین تحویل دهد.

بر اساس این گزارش، آلمان اوایل این ماه اعلام کرده بود که خودروهای زرهی «ماردر» را برای کمک به عقب راندن نیروهای روس در اختیار اوکراین قرار می‌دهد، اما کی‌یف همچنین درخواست خودروهای سنگین‌تری مانند لئوپارد کرده است.

مدیر عامل شرکت سازنده تانک لئوپارد گفت که کار تعمیرات چند صد میلیون یورو هزینه خواهد داشت و این تانک‌ها باید به طور کامل بازسازی شوند.

در حالیکه آلمان از سال گذشته به یکی از حامیان اصلی نظامی اوکراین در پاسخ به تهاجم روسیه تبدیل شده با این حال، منتقدان می‌گویند که «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان و حزب حاکم بسیار کند عمل می‌کنند.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونستک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد. روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونستک اعلام کرده و گفته است که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد.

روسیه اوایل مهر با برگزاری همه‌پرسی، چهار منطقه دونتسک، لوهانسک، زاپروژیا و خرسون در اوکراین را به خاک خود ضمیمه کرد. پیش از آن هم روسیه شبه‌جزیره کریمه را در سال ۲۰۱۴ با برگزاری همه‌پرسی از اوکراین جدا و به خاک خود ضمیمه کرده بود. روسیه بارها اعلام کرده که هرگونه کمک نظامی به اوکراین تنها وضعیت را پیچیده‌تر می‌کند.

در تحولی دیگر، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز یکشنبه گفت که عملیات ویژه نظامی این کشور در اوکراین روند مثبتی را نشان می‌دهد و وی امیدوار است که نظامیان روس دستاوردهای بیشتری داشته باشند (جزئیات بیشتر).

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 978857

مهمترین اخبار ایران و جهان: