نیوز سیتی!
11 بهمن 1401 - 19:59

روایت فجر| یازدهم بهمن به روایت اسناد ساواک/ یک ایران در انتظار امام(ره) است

روایت بهمن ۱۳۵۷ روایت روزهای آمیخته با اشک و لبخند است، روزهایی که مردم به امید دیدار «روح‌الله» تا پای جان ایستادند و با ایستادگی خود اتفاقات درخشانی را در تاریخ رقم زدند، در ادامه سلسله روایت‌های بهمن ۱۳۵۷ به روز یازدهم رسیده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، به ۱۱ بهمن رسیدیم و به هرچه که به اواسط این ماه نزدیک می‌شویم، انگار ضربان قلب قلم هم تندتر می‌تپد؛ روایت روزهای پایان فراق و توصیف شوق بی‌اندازه مردم حتی شاید با حضور در جمعیت هم سخت باشد و دیگر ندیده و صرفا شنیده را خودتان حساب کنید.

امروز هم روایت سفر ذهنم را از تهران شروع می‌کنم؛ مگر می‌شود امام(ره) صبح فردا در تهران باشد و در این شهر بی‌خبر باشد؟ در خیابان‌ها که قدم می‌زنی لهجه‌های مختلف به گوش‌هایت ناآشناست  این موضوع خود شاهدی برای حضور مردم از نقاط مختلف کشور است؛ هزاران نفر از مردم از نقاط مختلف کشور خود را به تهران رسانده‌اند تا از رهبرشان استقبال کنند و در این مسیر هیچ سختی برای آن‌ها معنا ندارد.

در کوچه پس کوچه‌ها که قدم برمی‌داری زنان با ذوق چشمان‌شان کوچه‌ها را جارو می‌زنند، انگار که قرار است امام فردا به تک‌تک کوچه‌ها سر و زنگ تک تک خانه‌ها را بزند.

 

تهران، این شهری که عزیزی سفر کرده دارد شلوغ است و غیر از این هم انتظار نمی‌رود و سؤالی که ذهنم را به خود مشغول کرده این است که همشهریانم که احتمالا هرکدام به دلیلی از دیدار یار محروم شده‌اند در چنین روزی چه می‌کنند؟

 بیشتر صحبت‌هاى سخنران درمورد آیت‌‏الله خمینى بود

 

 جامعه روحانیون تا آمدن آقاى خمینى بست خواهند نشست

 

و این‌بار هم مثل دفعات قبل اسناد ساواک است که به یاری‌ام می‌آید و مرا به سمت مسجد سید و حکیم سوق می‌دهد؛ نگاهی به اطرافم می‌اندازم،‌انگار شرایط آشنا است و کمی که فکر می‌کنم تحصن روحانیون در دانشگاه تهران را به یاد می‌آورم.

اینجا نیز عده‌ای از روحانیون تحصن کرده و نقل محفل حاضران، آن یار سفر کرده است اما اطرافم را که نگاه می‌کنم، انگار که جمعیت به روحانیون محدود نمی‌شود و گوش‌هایم را که تیز می‌کنم می‌شنوم که اطرافیانم می‌گویند  قبل از سخنرانى، تعدادى از بازاریان که در حدود ۱۰۰۰ نفر می‌شد راه‏پیمایى کرده و به مسجد حکیم آمدند.

سخنرانی به پایان می‌رسد و ساعت حدود ۱۲ را نشان می‌دهد، از صحبت برخی از حاضران می‌توان فهمید که از هوانیروز هستند و اعلام می‌کنند که ۱۰ صبح فردا تعداد زیادى از مرکز توپخانه و هوانیروز و نیروى هوایى به مسجد حکیم خواهند آمد و در مراسم شرکت خواهند داشت؛ در سمت دیگر از مسجد نیز سخن از بازگشت امام(ره) است اما انگار هنوز عده‌ای در صحت این خبر شک دارند و همین موضوع بهانه‌ای می‌شود تا جامعه روحانیون اعلام کنند تا آمدن امام(ره)  در مسجد سید بست خواهند نشست.

پایان پیام/۶۳۱۲۵/آ/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1011057

مهمترین اخبار ایران و جهان: