نیوز سیتی!
03 بهمن 1401 - 17:00

میزان واکسیناسیون کرونا در شهرستان زنجان افزایش یابد

زنجان-فرماندار زنجان گفت: افزایش میزان واکسیناسیون کرونا در سطح شهرستان در دستور کار قرار گیرد و با هم افزایی دستگاه‌های اجرایی و عزم فرابخشی محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز خالقی ظهر دوشنبه در جلسه ستاد شهرستانی مقابله با ویروس کرونا، به جهانی بودن مسأله واگیری سویه های جدید اُمیکرون اشاره کرد و گفت: با گذر از هفت دوره تشدید کرونا طی سالهای اخیر امروزه تجارب ارزنده‌ای به دست آمده است که باید متولیان حوزه بهداشت و درمان با آسیب شناسی دوره های قبلی، آمادگی لازم را برای مقابله با مخاطرات سویه های جدید اُمیکرون داشته باشند.

وی ابراز کرد: افزایش میزان واکسیناسیون کرونا در سطح شهرستان در دستور کار قرار گیرد و با هم افزایی دستگاه‌های اجرایی و عزم فرابخشی محقق می‌شود.

فرماندار زنجان گفت: آمارها و اطلاعات موجود در قالب نمودارها و جداول باید تحلیل شود تا به کارایی برسند و نتایج بررسی داده های آماری در زمینه میزان واکسیناسیون در مناطق شهری و روستایی باید تحلیل شود تا مسیر مشخصی در راستای بالا بردن میزان واکسیناسیون ترسیم شود.

خالقی بر لزوم نظارت کامل جهت رعایت موازین بهداشتی در اماکن عمومی نظیر مدارس تاکید کرد و گفت: با افزایش میزان آمادگی ها می توان جلوی مخاطرات ناشی از شیوع مجدد ویروس کرونا را گرفت.

وی به آگاهی بخشی به مردم به دور از هرگونه تشویش اذهان عمومی نسبت به چگونگی مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: می توان با بهره گیری از قدرت اثربخشی رسانه در زمینه دانش اجتماعی به یک آمادگی همگانی در راستای عبور موفقیت آمیز از موج های جدید کرونا دست یافت.

فرماندار زنجان تاکید کرد: هم افزایی از سوی دهیاریها و بهره گیری از ظرفیت شوراهای اسلامی روستاها در راستای افزایش آمار واکسیناسیون مورد توجه قرار گیرد و با تعامل و همبستگی مضاعف می توان از موج جدید کرونا عبور کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 993213

مهمترین اخبار ایران و جهان: