نیوز سیتی!
16 بهمن 1401 - 19:48

صیانت از مددجویان در کاهش آسیب‌های اجتماعی

اردبیل- دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: وظیفه ما حمایت و صیانت از مددجویان کمیته امداد در کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عبدالله طباطبایی عصر یکشنبه در همایش مشترک حمایت اجتماعی و قضائی از نیازمندان در کمیته امداد اردبیل اظهار کرد: ما باید فضای سالمی را برای رشد معنوی و تربیت و تعالی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و گروه‌های آسیب‌دیده فراهم کنیم تا بتوانند با فضائل انسانی و اسلامی تربیت یابند.

وی با تبریک ولادت حضرت علی (ع) به عنوان روز پدر و مددکار اجتماعی تصریح کرد: با پیشنهاد قوه قضائیه و عنایت مقام معظم رهبری عفو و بخشش را در حق برخی از فریب‌خوردگان حوادث اخیر شاهد هستیم تا بدون اینکه پرونده در مراحل رسیدگی قرار گیرد، با بخشش واقعی مخدومه شوند.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با انتقاد از تعبیر و تفسیر غلط از لفظ یتیم گفت: یتیم کسی نیست که از نعمت پدر و مادر محروم شده باشد بلکه یتیم واقعی کسی است که از علم و ادب محروم شده و نتوانسته در این عرصه به نقطه کمال معرفتی برسد.

طباطبایی افزود: خیرین با دستگیری از نیازمندان در امر نیک و خداپسندانه مددرسانی به دیگران حاضر شده و با همراهی نهاد انقلابی کمیته امداد، این خیرین هستند که دست ناتوانان را گرفته و به نقطه توانمندی می‌رسانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امر نیک و خداپسندانه دستگیری از ناتوانان و افراد نیازمند نه تنها در این دنیا بلکه در جهان آخرت پاداش عظیم دارد و مددرسان واقعی در سخت‌ترین لحظات روز قیامت یاریگر این افراد خیرخواه و نیک‌اندیش خواهند بود.

طباطبایی ضرورت حمایت و پشتیبانی از ایتام و مساکن را به عنوان یک امر واجب الهی یادآور شد و اضافه کرد: خیرین باید قدر این نعمت و فرصت خدمت به خلق را بدانند و از ذره ذره این عنایت الهی بهره لازم را ببرند.

وی بیان کرد: امروز با همکاری کمیته امداد موفق شدیم تا به صورت ملی و استانی تفاهمنامه دوجانبه‌ای را به امضا برسانیم تا مددجویان کمیته امداد از خدمات مشاوره‌های حقوقی، قضائی و انتخاب وکیل برای پرونده‌های خود استفاده کنند.

طباطبایی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ما در حد وسع و توان سعی خواهیم کرد تا در این حوزه پشتیبانی‌های لازم را با همراهی حقوقدانان مجموعه‌های قضائی استان انجام دهیم تا با کمترین آسیب، بیشترین خروجی را از این اقدامات و فعالیت‌ها شاهد باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل تصریح کرد: در مسیر رشد و سرپرستی ایتام در کنار امور مالی، رشد معنوی و تربیت انسانی نیز بسیار مهم است و مجموعه دادستان به عنوان مدعی‌العموم افراد تحت حمایت کمیته امداد و سایر نهادها را مورد مراقبت و نظارت دقیق‌تر قرار می‌دهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1020957

مهمترین اخبار ایران و جهان: