نیوز سیتی!
18 دی 1401 - 15:32

تجلیل از بانوی مبلغ بیرجندی/شبکه سازی مکتب نرجس بیرجند مطلوب است

بیرجند- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در آستانه روز زن به دیدار بانوی پیسکوت استان در حوزه تبلیغ و تربیت دینی رفت.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمد رضایی صبح یکشنبه در دیدار با رفعت وریدی از بانوان فعال خراسان‌جنوبی در حوزه تبلیغ و تربیت دینی که به مناسبت ۱۷ دی ماه سالروز کشف حجاب رضاخانی و در آستانه روز زن برگزار شد، بیان‌کرد: حضور در بین بانوان فعال استان در آستانه میلاد حضرت فاطمه (س) یک افتخار برای ما محسوب می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت‌های این بانوی پرتلاش در مرکز فرهنگی مکتب نرجس (س) بیرجند، اظهار کرد: برکات کارهای ما گاهی مادی و در بسیاری از موارد باقیات الصالحات محسوب می‌شود.

شبکه سازی مطلوب در مکتب نرجس (س)

رضایی با تأکید بر اینکه در مکتب نرجس (ص) شبکه‌سازی و کادرسازی خوبی برای کارهای فرهنگی صورت گرفته است، ادامه داد: خانم وریدی هم در مجموعه خانه مادری و هم در سایر برنامه‌های فرهنگی توفیقات بسیار خوبی داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه مکتب نرجس (س) همواره به صورت برنامه محور و نه فقط مناسبت محور فعالیت داشته است، گفت: رویکرد این مجموعه نیز آموزشی و فرهنگی است.

اشاره‌ای به تاریخچه مکتب نرجس (س) بیرجند

رفعت وریدی، بانوی فعال فرهنگی در خراسان‌جنوبی و مؤسس حوزه علمیه خواهران شهرستان بیرجند به نام حوزه نرجس (س) نیز در این دیدار با اشاره به تأسیس مرکز نرجس بیرجند اظهار کرد: این مجموعه فرهنگی در سال ۱۳۵۰ افتتاح شد و من از ۱۹ سالگی با همراهی پدر و مادرم به دنبال این کار رفتیم.

وی با اشاره به اینکه در ساخت مکتب از کمک‌های حاجیه عفت ناصر و آقای ناصری نیز بهره مند شدیم، بیان کرد: البته باید به این نکته تأکید کنم که مکتب نرجس در اصل با همکاری مردم مؤمن بیرجند ساخته شده است.

این بانوی فعال در خراسان جنوبی و مؤسس مکتب نرجس (س) بیرجند، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مکتب نرجس در بخش‌های مختلفی آموزش، فرهنگی، مالی و کتابخانه و اجتماعی، کانون فرهنگی و هنری میثاق و … فعالیت داشته است.

اقدامات پررنگ در حوزه مهدویت

وریدی با تأکید بر اینکه همه همکاران ما در مکتب نرجس (س) به صورت افتخاری با مجموعه همکاری دارند، گفت: در سال‌های اخیر و به ویژه در ایام کرونا در زمینه ترویج فرهنگ مهدویت نیز کارهای ویژه‌ای انجام دادیم.

وی یادآور شد: خوشحال هستیم که در حد مقدورات پیرامون تربیت دینی بانوان فعالیت داشته‌ایم.

بانوی پیشکسوت حوزه تبلیغ در خراسان جنوبی و مؤسس مکتب نرجس (س) بیرجند اظهار کرد: باور قلبی من بر است که به دور از شعار همه توفیقات به واسطه نان حلال پدر و دعای خیر مادر به دست آمده است.

وریدی ادامه داد: بعد از ازدواج نیز همواره از همراهی‌های همسرم بهره مند شدم و ایشان از پشتیبانان من در انجام کارهای فرهنگی و تبلیغی بوده‌ام.

منبع: مهر
شناسه خبر: 963213

مهمترین اخبار ایران و جهان: