نیوز سیتی!
06 بهمن 1401 - 16:20

لزوم دفن استاندارد زباله‌ها در اردبیل

اردبیل- معاون دادستان‌ مرکز استان اردبیل گفت: متأسفانه عملیات دفن و انتقال زباله در اردبیل به صورت غیر استاندارد انجام می‌شود که دستورات لازم برای استانداردسازی این طرح صادر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا بازیار ظهر پنجشنبه در بازدید از ایستگاه موقت و محل دفن دائم زباله شهرداری اردبیل اظهار کرد: متأسفانه عملیات دفن و انتقال زباله در اردبیل در برخی مناطق به صورت غیر استاندارد انجام می‌شود که دستورات لازم برای استانداردسازی این طرح در محل مورد نظر صادر شد.

وی با بیان اینکه عملکرد شهرداری اردبیل در ساماندهی پسماندهای شهری و ساختمانی قابل قبول است، گفت: شهرداری اردبیل با برنامه‌ریزی و احداث لندفیل و سوله در ایستگاه موقت و محل دفن زباله اقدام مهمی در حوزه مدیریت پسماند شهری انجام می‌دهد.

حسن قاسم‌پور، مدیرکل محیط زیست استان اردبیل نیز در این بازدید با بیان اینکه شهرداری اردبیل در مدیریت پسماند اقدامات قابل توجهی را انجام داده که می‌تواند الگویی برای سایر شهرستان‌های استان باشد، افزود: در همین راستا شهرستان‌ها را جهت بازدید و الگوگیری به ایستگاه زباله شهرداری اردبیل خواهیم آورد تا از روند مدیریت پسماند شهری اردبیل بازدید کنند.

وی بیان کرد: احداث لندفیل شهری از اقدامات بزرگ شهرداری اردبیل خواهد بود که نقشی مهم در دفن مکانیزه زباله‌های شهری و کاهش آلودگی محیط زیستی را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این بازدید علاوه بر معاون دادستان مرکز استان اردبیل، مدیرکل محیط زیست و مدیرکل امورشهری و شوراهای استان، کارشناس شبکه بهداشت و رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اردبیل نیز حضور داشتند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 999557

مهمترین اخبار ایران و جهان: