نیوز سیتی!
20 دی 1401 - 14:48

مسکو: شرکت‌های نفت روسیه تسلیم محدودیت‌های قیمتی غرب نمی‌شوند

وزارت انرژی روسیه اعلام کرد که شرکت‌های روسی در معامله نفت و فرآورده‌های آن هرگز تسلیم محدودیت‌های قیمتی غرب نمی‌شوند.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک، وزارت انرژی روسیه امروز سه‌شنبه تایید کرد که شرکت‌های روسی به هیچ وجه با هیچ نهاد یا تاجری که تسلیم تصمیمات غرب برای تعیین سقف ادعایی قیمت نفت روسیه باشد، معامله نخواهند کرد.

وزارت انرژی روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: فرمان ریاست جمهوری روسیه که در ماه دسامبر منتشر شد، شرکت‌های روسی را از استناد به محدودیت‌های غیرقانونی قیمت اعمال شده توسط کشورهای غربی به هر شکل، مستقیم یا غیرمستقیم، منع می‌کند.

در این بیانیه آمده است: این ممنوعیت در مورد هرگونه معامله با نفت روسیه تا مصرف‌کننده نهایی اعمال می‌شود که از جمله به معنای امتناع از همکاری با معامله گرانی است که این معیار را رعایت نمی‌کنند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پایان ماه گذشته فرمانی را برای تدابیر ویژه در مورد عرضه نفت و مشتقات آن به کشورهایی که سقف قیمت نفت را تعیین می کنند، تصویب کرد.

فرمان اقدامات ویژه رئیس جمهور روسیه در رابطه با سقف قیمت نفت و فرآورده‌های نفتی  این کشور، این گونه عرضه‌ها به دولت‌ها و اشخاص حقوقی را در صورتی که سقف قیمت در قراردادها مشخص شده باشد، ممنوع می‌کند.

ممنوعیت عرضه نفت زیر سقف قیمتی از اول فوریه ۲۰۲۳ (12 بهمن 1402) لازم الاجرا و تا ۱ ژوئیه ۲۰۲۳ (۱۰ تیرماه ۱۴۰۲) اعتبار دارد و در مورد ممنوعیت مشتقات، تاریخ آن توسط هیات وزیران روسیه تعیین خواهد شد.

در این فرمان آمده است: رئیس‌جمهور روسیه ممکن است مجوز ویژه برای عرضه نفت و فرآورده‌های نفتی ممنوعه تحت سقف قیمت صادر کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 967913

مهمترین اخبار ایران و جهان: