نیوز سیتی!
20 دی 1401 - 13:06

هزینه‌کرد زکات در سمنان شفاف شود

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: شفافیت در هزینه‌کرد زکات و آماردهی در این حوزه امری قابل‌توجه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان صبح امروز در جلسه شورای زکات استان سمنان در دفتر امام جمعه سمنان اظهار کرد:‌ شفافیت در هزینه‌کرد زکات و آماردهی در این حوزه امری قابل‌توجه است.

وی بیان کرد:‌ از ظرفیت تلویزیون، رادیو، تریبون‌های نماز جمعه و فضای مجازی برای ارائه گزارش‌ها در راستای ترویج فرهنگ زکات استفاده شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان تصریح کرد: زکات، امر و فریضه الهی است که مختص اسلام و مسلمانان نیست و متعلق به تمام ادیان است.

مطیعی ادامه داد: زکات یک شیوه اجرایی معیشتی برای عموم مردم است که توسط خداوند برای شئون دنیوی بشریت در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه اصل زکات برای تمشیت امور نیازمندان جامعه است، گفت:‌ در طول سال، برنامه‌ای منسجم و هفتگی برای زکات در صداوسیما در راستای ترویج زکات در نظر گرفته شود.

مسائل مرتبط با زکات پیگیری شود

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان هم در جلسه شورای زکات استان گفت: در حوزه‌های مختلف ازجمله عمرانی، آموزشی و ... از محل دریافت زکات اقدامات بسیار مطلوبی در استان شکل گرفته است.

وی افزود: استان سمنان در بحث توجه به احکام شرعی در کشور پیشرو بوده و در بحث زکات نیز این مهم قابل‌مشاهده است.

هاشمی تأکید کرد: کار تبلیغی و اطلاع‌رسانی در بحث زکات توسط جهاد کشاورزی و صداوسیما در دستور کار باشد.

استاندار سمنان گفت: اطلاع‌رسانی کامل و جامع در خصوص هزینه‌کرد شورای زکات و موارد استفاده‌شده در راستای جلب اعتماد بیشتر و ترغیب برای انجام این فریضه الهی صورت گیرد.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 967657

مهمترین اخبار ایران و جهان: