نیوز سیتی!
10 بهمن 1401 - 23:39

۱۶۵ طرح عمرانی و اقتصادی در سمنان به بهره‌برداری می‌رسد

سمنان- فرماندار سمنان بابیان اینکه طی دهه فجر سال جاری ۱۶۵ طرح عمرانی و اقتصاد دهه فجر در سمنان به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: افتتاح این طرح‌ها اشتغال ۲۵۱ نفر را به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد بهرامی شامگاه دوشنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه با موضوع دهه فجر به میزبانی سالن جلسات فرمانداری سمنان ضمن بیان اینکه طی دهه فجر سال جاری ۱۶۵ طرح عمرانی و اقتصادی در سطح شهرستان سمنان به بهره‌برداری خواهد رسید، ابراز داشت: برای افتتاح این طرح‌ها یکهزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی ضمن بیان اینکه از مجموع طرح‌های قابل افتتاح ۱۵۸ طرح عمرانی با اعتبار ۴۴۳ میلیارد تومان خواهد بود، افزود: هفت طرح اقتصادی با اعتبار ۶۴۸ میلیارد تومان نیز آماده بهره‌برداری طی ایام الله دهه فجر در شهر سمنان است.

فرماندار سمنان ضمن بیان اینکه ۱۸۱ طرح افتتاحی و کلنگ‌زنی برای افتتاح طی دهه فجر سال جاری در دستور کار است، ابراز داشت: پیش بینی می‌شود افتتاح و بهره برداری از این طرح‌ها بتواند برای ۲۵۱ نفر در شهر سمنان به صورت مستقیم ایجاد کند.

بهرامی ضمن بیان اینکه عملیات اجرایی ۱۵ طرح عمرانی با ۸۷۹ میلیارد تومان و یک طرح اقتصادی با اعتبار دو میلیارد تومان برای سال جاری آغاز می‌شود، تصریح کرد: به نظر می‌رسد در صورت تخصیص به موقع اعتبارات افتتاح این طرح‌ها بتواند در آینده ضمن ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان در بهبود حوزه اشتغال نیز مؤثر واقع شود.

وی ضمن بیان اینکه طرح پیاده‌راه‌سازی خیابان امام خمینی (ره) پس از ۲۲ بهمن اجرایی می‌شود، افزود: با فراهم شدن زیرساخت پارکینگ مناسب برای این محدوده و حل شدن موضوع بستن خیابان و پیوست‌های فرهنگی مربوط به آن این خیابان می‌تواند به گذرگاه فرهنگی تبدیل شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1008813

مهمترین اخبار ایران و جهان: