نیوز سیتی!
15 بهمن 1401 - 18:29

روزهای گرم زمستانی در آسمان مازندران

مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به هشدار جوی سطح زرد هواشناسی مازندران، گفت: از شنبه ۱۵ تا سه‌شنبه ۱۸ بهمن ماه شاهد افزایش تدریجی و محسوس دما و وزش باد گرم در آسمان مازندران هستیم.

 سیدمحمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران درباره پیش‌بینی وضعیت جوی آسمان مازندران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در مازندران، با اشاره به هشدار جوی سطح زرد هواشناسی مازندران، اظهار کرد: با شکل‌گیری تدریجی و تقویت جریانات گرم جنوبی شنبه ۱۵ تا سه‌شنبه ۱۸ بهمن ماه امسال شاهد افزایش تدریجی و محسوس دما و وزش باد گرم در آسمان مازندران هستیم.

وی افزود: البته طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه وزش باد جنوبی گاهی نسبتا شدید و در ارتفاعات و دامنه‌ها به‌صورت موقتی و شدید خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی مازندران با اعلام اینکه این سامانه کل آسمان استان به‌ویژه ارتفاعات استان را دربرمی‌گیرد، اضافه کرد: افزایش پتانسیل آتش‌سوزی از مخاطرات این سامانه گرم است.

رضوی با تاکید بر اجتناب از روشن کردن آتش در مراتع و عرصه‌های جنگلی و رها کردن آن، خاطرنشان کرد: پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه و سایر اقدامات پیشگیرانه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، روزهای چهار‏شنبه و پنج‏شنبه شاهد آسمانی ابری گاهی با بارندگی، وزش باد و کاهش محسوس دما و در ارتفاعات مه آلود و گاهی بارش باران و برف خواهیم بود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/ج

منبع: فارس
شناسه خبر: 1018813

مهمترین اخبار ایران و جهان: