نیوز سیتی!
21 دی 1401 - 10:04

یخبندان و سرمای شدید اصفهان را فرا می‌گیرد/ کلیه راه‌های اصلی استان باز است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: فردا کاهش دما و یخ‌زدگی معابر را داریم و روز پنجشنبه و جمعه سامانه ریزش هوای سرد را خواهیم داشت و شدت کاهش دما در نیمه شمالی و شرقی استان خواهد بود و بین ۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراد هوا سردتر می‌‎شود.

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به بارش برف در استان اظهار داشت: با استقرار سامانه بارشی در استان از شب گذشته شاهد بارش برف و باران بودیم که بیشتر بارش‌ها به صورت برف بود و همه مناطق استان را دربر گرفت.

وی با بیان اینکه این سامانه جبهه‌های جنوبی و غربی را فرا گرفت و همزمان دو جبهه با هم طلاقی پیدا کرد و بارش برف را برای استان به همراه آورد، افزود: بیشترین بارش‌ها مربوط به سمیرم و فریدون‌شهر به ترتیب با ۵۵ و ۵۲ سانتی‌متر برف است و غرب و جنوب بیشترین بارش برف را در سطح استان داشته‌اند.

راه‌های روستایی فریدون‌شهر، چادگان و سمیرم مسدود است

شیشه‌فروش با اشاره به وضعیت راه‌های مواصلاتی شهری و روستایی استان گفت: همه راه‌های اصلی باز است اما راه‌های روستایی فریدون‌شهر، چادگان و سمیرم مسدود است و برق در مناطقی از زرین‌شهر و فریدون شهر قطع شده و مخابرات نیز در یکی از مناطق فریدونشهر و سمیرم قطع شده بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه تیم‌های امدادی از شب گذشته در محورهای مواصلاتی استان استقرار پیدا کردند، ادامه داد: بارش برف ترافیک‌هایی در بزرگراه‌های استان ایجاد کرد که با کمک پلیس و شهرداری کنترل شد و خسارت جانی گزارش نشد و تنها ۷ مورد تصادف و خروج از راه اتفاق افتاد.

وی با اشاره به امدادرسانی به ۲۲۰ خودرو که در راه‌ها مانده بودند، عنوان کرد: به تدریج این سامانه از استان خارج می‌شود و تا عصر بارش‌ها کاهش پیدا می‌کند.

کاهش ۱۲ درجه‌ای دما در سطح استان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه با گذر این موج ناپایدار کاهش جدی دما از اواخر چهارشنبه تا اوایل شنبه برای استان پیش‌بینی شده است، گفت: فردا کاهش دما و یخ‌زدگی معابر را داریم و روز پنجشنبه و جمعه سامانه ریزش هوای سرد را خواهیم داشت و شدت کاهش دما در نیمه شمالی و شرقی استان خواهد بود و بین ۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراد هوا سردتر می‌‎شود.

وی با توصیه به گلخانه‌داران و مرغداری‌ها و تأکید بر محافظت از یخ‌زدگی لوله‌ها و مخازن آب تصریح کرد: توصیه می‌شود مردم در مصرف گاز و برق صرفه جویی کنند، شرکت‌های گاز و برق برای اینکه گاز و برق قطع نشود در صنایع محدودیت مصرف ایجاد کرده‌اند.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 969557

مهمترین اخبار ایران و جهان: