نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 18:35

هدفگذاری بازسازی و بهسازی ۲۰ هزار مدرسه در کشور

اراک- رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: بازسازی و بهسازی ۲۰ هزار مدرسه در کشور طی سال جاری هدف‌گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا خان محمدی ظهر شنبه در همایش گروه‌های جهادی مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار استان مرکزی در شهرستان شازند اظهار داشت: در طرح شهید عجمیان سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با کمک خیران مدرسه‌ساز و جهادگران آموزشی بهسازی و بازسازی مدارس کشور را در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: در سال جاری با توجه به شناسایی‌های انجام شده بازسازی و بهسازی ۲۰ هزار مدرسه برای تابستان امسال در کشور هدف گذاری شده و نقش جهادگران و بسیجیان در این امر بسیار مهم است.

وی با اشاره به دستاورد انقلاب اسلامی در حوزه آموزشی بیان کرد: به برکت انقلاب اسلامی سرانه آموزشی کشور از یک و نیم متر به پنج متر و ۲۲ سانتیمتر افزایش یافته و این امر با تفکر و روحیه جهادی محقق شده که با قوت دنبال خواهد شد.

راه اندازی قرارگاه عدالت تربیتی برای گفتمان سازی در امر توسعه و تجهیز مدارس

خان محمدی افزود: قرارگاه عدالت تربیتی در سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس راه اندازی شده و این قرارگاه در راستای تبدیل اقدامات این سازمان به فرهنگ و گفتمان فعالیت می‌کند و رویکرد محوری این طرح پویایی، شادابی و نشاط در امر بازسازی و نوسازی مدارس است که خیرین و جهادگران در این طرح نقش آفرینی می‌کنند.

وی ادامه داد: در راستای ایجاد اشتغال و گام برداشتن در راستای تحقق شعار سال طرح‌های متفاوتی در دستور کار است که هر مدرسه یک گروه جهادی و ایجاد مدارس در جوار کارخانجات از جمله برنامه‌های این سازمان است و تولید مهارت محوریت فعالیت این طرح‌ها است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خاطر نشان کرد: بازسازی ۱۰۵ کلاس آموزشی و فضاهای آموزشی حاشیه شهرها از جمله برنامه‌های این سازمان است که اجرای این طرح نیازمند ۲۳۸ هزار میلیارد تومان اعتبار است و قطعاً این مهم نیاز به توجه ویژه خیرین دارد چراکه اگر بخواهد توسط اعتبارات بخش دولتی تأمین شود، ۵۰ سال به طول می‌انجامد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1192529

مهمترین اخبار ایران و جهان: